[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Behöver ett 12x142 nav med j-bend och 32 håls. Eller ett komplett 29” hjul. Borde ju finnas en del sådana över nuförtiden kan man tycka.
IMG_7561.jpeg

Tappade hatten till mitt dynaplugkit igår. Kanske någon här som har en eller ett komplett kit över?
Hittade ett 36t drev för cannondale hollowgram vev och för Ai. 100kr eller nått sådant om någon vill ha
IMG_7562.jpeg

Jag har ett Alfine 8 som jag nog kan skiljas från. Har du ett icke-navväxlat bakhjul att byta bort?
Intressant att vi båda kan tänka oss ett vanligt bakhjul i utbyte men det verkar lite klent med intresse från Maxxi. Vi får väl byta navväxlade hjul med varandra så länge, så vi får lite omväxling.

Söker nu en 30mm sadelstolpsklämma och IS till Post Mount bromsokadapters för 180mm skivor.

Är det någon i trakten runt Linköping som har?

Söker en 26,8 sadelstolpe! Är det någon i Gbg som har? Gääärna silver men svart går bra!

2st Conti Sport contact 28(25?)-622 28” däck.
Väl Använda. Lite torra i sidorna men förefaller funkis.

1 st Vittoria Peyote(???) 29x2.1”. Sliten slitbana men fungerar. Har körts Tubeless så massa torr gucka.

1 st Schwalbe Marathon plus 47x406 för 24” hjul. Har varit bakdäck på lådcykel. Reva i däcket enligt bild. Fungerade väl men vid hjulbyte körde vi även nytt däck så detta blev över.

Bortskänkes i Malmö mot hämtning. Kontakt via PM.

Bilagor

• IMG_5921.jpeg
    IMG_5921.jpeg
    1.3 MB · Besök: 38
  • IMG_5916.jpeg
    IMG_5916.jpeg
    371.2 KB · Besök: 41
  • IMG_5910.jpeg
    IMG_5910.jpeg
    1.3 MB · Besök: 29
  • IMG_5911.jpeg
    IMG_5911.jpeg
    1.3 MB · Besök: 39
  • IMG_5913.jpeg
    IMG_5913.jpeg
    419.9 KB · Besök: 32
Nu blir man ju nyfiken…?
När LWB skriver, svarar man. Gammalt happy ordspråk...

Jag ska inte hålla dig på halster!
Jag har införskaffat mig en blyg Dalspringare aka Valley Runner.

Jag vet inte om jag vågar skriva i miyatatråden. Ni gör ju så fina byggen och besitter bästa tråden på Happy!

Men en dag kanske jag vågar posta där!

När LWB skriver, svarar man. Gammalt happy ordspråk...

Jag ska inte hålla dig på halster!
Jag har införskaffat mig en blyg Dalspringare aka Valley Runner.

Jag vet inte om jag vågar skriva i miyatatråden. Ni gör ju så fina byggen och besitter bästa tråden på Happy!

Men en dag kanske jag vågar posta där!
Vänta till dess du är redo. ??

Har rensat vinden och skänker bort lite gott och blandat :)
Skulle vara guld värt om någon kunde hämta hela klabbet. Jobbar illa till och har svårt att skicka/posta. Men kom gärna och hämta i Tyresö på kväll eller helg.
Fynd för en del kanske? XTR navet funkar finfint och Hopenavet är ju snyggt som bara den.
Bifogar lite bilder

Bilagor

• IMG_4616.jpeg
    IMG_4616.jpeg
    337.2 KB · Besök: 119
  • IMG_4608.jpeg
    IMG_4608.jpeg
    1.1 MB · Besök: 123
  • IMG_4607.jpeg
    IMG_4607.jpeg
    1.2 MB · Besök: 122
  • IMG_4606.jpeg
    IMG_4606.jpeg
    885.8 KB · Besök: 110
  • IMG_4605.jpeg
    IMG_4605.jpeg
    1 MB · Besök: 110
  • IMG_4603.jpeg
    IMG_4603.jpeg
    431.4 KB · Besök: 110
  • IMG_4601.jpeg
    IMG_4601.jpeg
    923 KB · Besök: 115
  • IMG_4602.jpeg
    IMG_4602.jpeg
    735.4 KB · Besök: 123
  • IMG_4600.jpeg
    IMG_4600.jpeg
    1.1 MB · Besök: 123
Har rensat vinden och skänker bort lite gott och blandat :)
Skulle vara guld värt om någon kunde hämta hela klabbet. Jobbar illa till och har svårt att skicka/posta. Men kom gärna och hämta i Tyresö på kväll eller helg.
Fynd för en del kanske? XTR navet funkar finfint och Hopenavet är ju snyggt som bara den.
Bifogar lite bilder
Edit.

heppi.jpg

Är det någon som vill ta sig an den här? Den har stått ute och fått någon slags frostsprängning i ett kedjestag innan jag fick den. Min svetskompis sa att det var fullt lagningsbart men att han inte kunde göra det inom överskådlig framtid. Så istället för att den bara står är den nu bortskänkes. Gaffeln är vad jag kan se i bättre skick och kanske kan komplettera någons bygge?

Ifall du skulle kunna tänka dig att dela upp det så tar jag hemskt gärna hjulen, barends och rooxstolpen. Men förstår om du vill ha någon som tar hela rasket :)
Tror att jag redan har en som hämtar hela rasket i veckan, vilket jag är väldigt glad för. Tror att en hel del kommer till användning :)

Någon som liksom jag mixtrar med gamla ramar med IS-fäste för bromsarna och försöker få dit nyare typen av flat mount bromsar?

Håller på att försöka transformera en 29" mtb från 2014 till ett drop bar monster och letar rätt adapter för att få dit flat mount-oken bak och fram..

Söker alltså adapter IS to Flat mount motsvarande:

adapter.jpg

Som jag fattat det går inte det att göra standardiserat. Rätta mig VÄLDIGT gärna om jag har fel för jag skulle älska att kunna sätta flatmount på min cykel.

Jag sökte på liknande lösningar men landade i att det var mycket enklare, säkrare och förmodligen billigare att byta ok. Vad gäller Shimano funkar alla tvåkolvsok över hela linjen, lvg- eller mtb-reglage oaktat.

Jag sökte på liknande lösningar men landade i att det var mycket enklare, säkrare och förmodligen billigare att byta ok. Vad gäller Shimano funkar alla tvåkolvsok över hela linjen, lvg- eller mtb-reglage oaktat.
Yup men detta är ett SRAM-system det rör sig om (Apex 1). Funkar med SRAM Level MTB-bromsok vad jag förstår. Men då ska det helst vara av klass "Ultimate" eller vad de kallar det (enligt SRAMs kompatibilitetsguide).

Yup men detta är ett SRAM-system det rör sig om (Apex 1). Funkar med SRAM Level MTB-bromsok vad jag förstår. Men då ska det helst vara av klass "Ultimate" eller vad de kallar det (enligt SRAMs kompatibilitetsguide).
Har själv bytt ok på Apex-system på ett gravelbygge för att slippa hålla på med adaptrar. Körde inte Ultimate när det kommer till nivå, kan se om jag hittar info om vilka ok som jag slängde dit om det behövs.
Måste varit Level T som jag slängde dit.

1000009655.jpg
GT Tequsta, kanske 90-tal? Komplett och cyklingsbar, ser det som ett total-objekt för den villige och vill inte skrota i onödan. Deore-komponenter. Finns i Hässleholmstrakten.
Kostar dig en öl eller två. Eller bytes mot nåt jag inte visste jag behövde. Prutbart om du har en dålig månad ;)

Specialized Rockhopper 2004. Mindre i storleken. Dammig men fin, förutom spricka i styrröret.

Visa bilaga 722449

Visa bilaga 722450

Spec lik denna, dock vissa skillnader på grund av annan marknad. Sitter på RaceKing 2,2" körda 5 km innan jag såg sprickan (perfekta till en dirthoj!).

Hämtas i Stockholms norra innerstad. Kanske är den värd en gåva till Rädda Barnen?

Bortse från låset, jag ska leta reda på nyckeln.
Finns denna kvar? Jag skulle ha användning av flera delar till mitt pågående bygge.

Ett bultar 26"- framhjul samt stänkskärm. Hjulet i någorlunda ok begagnat skick.

Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20240910_110322734.jpg
    PXL_20240910_110322734.jpg
    1.7 MB · Besök: 32
Hood covers från amazon till Shimano ST4700/ 5800/6800. Fyller sin funktion men sitter inte så snyggt.
20240630_164122.jpg

Senast ändrad:
Kan det här vara något för någon? Pannband för Petzl Tikka-lampa.

Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20240910_165641025.jpg
    PXL_20240910_165641025.jpg
    778.4 KB · Besök: 32
  • PXL_20240910_165644829.jpg
    PXL_20240910_165644829.jpg
    732.7 KB · Besök: 39
  • PXL_20240910_165634345.jpg
    PXL_20240910_165634345.jpg
    471.1 KB · Besök: 33
Visa bilaga 724897
Är det någon som vill ta sig an den här? Den har stått ute och fått någon slags frostsprängning i ett kedjestag innan jag fick den. Min svetskompis sa att det var fullt lagningsbart men att han inte kunde göra det inom överskådlig framtid. Så istället för att den bara står är den nu bortskänkes. Gaffeln är vad jag kan se i bättre skick och kanske kan komplettera någons bygge?
Vad är det för storlek? Ungefär var i landet finns den? Går det att utveckla eller omformulera "frostsprängning i ett kedjetag"? Fattar inte riktigt.

Om dom kan skickas till rimlig peng undrar jag: Hur mycket för dina tröttaste 25or? Ska mest se om dom går in i ramen. Finns lite bytesgods om du vill cyber-rota i mina lådor.
Kan eventuellt skala fram ett par 25:or annars. Hojta i så fall.
Edit.
Fanns tydligen bara 28:or, men bara hojta om det är aktuellt ändå

Senast ändrad:
Vad är det för storlek? Ungefär var i landet finns den? Går det att utveckla eller omformulera "frostsprängning i ett kedjetag"? Fattar inte riktigt.
Fullständigt rimliga frågor. ETT är 55,5 cm. Det är väl någon slags medium? Jag ska läsa på ramen om jag hittar något mer exakt. Finns i Stockholm.
Cykeln har stått ute. Dessutom har den legat emot en fasad på ena sidan. Där har det blivit ett litet hål som ser rätt konstigt ut. En teori är att det varit vätska i ramen som när det blivit kallt orsakat hålet. Kring hålet buktar det liksom utåt på ett sätt som vanliga rosthål inte gör. Hoppas det blev tydligare.

Tillbaka
Topp