Storlek Cannondale Caad9 LVG
Jag är i skedet av att köpa en racer och eftersom jag bara kört mtb tidigare är det inte helt lätt. Jag har iaf bestämt mig för en Cannondale Caad9 men jag är lite osäker på storleken. Jag är 187cm lång och har grenlängd på 86 cm. Jag var och testade 58 och 60 på cykloteket och 58 kändes bättre, 60 kändes som att man hängde för mycket på styret. Nu är dock kruxet att han jag testade med inte verkade så kunnig och jag inte har så mycket vana kring hur det ska kännas.
Jag skulle givetvis kunna gå till ett ställe och testa några gånger till men jag har fått ett väldigt bra pris på denna cykel utomlands och jag har ingen lust att ta massa tid från en butik som jag inte tänker handla från.
Jag lutar åt att ta 58an och sen kanske behöva byta ut lite delar sen. Vad tror ni, Bra eller anus?
-Ola
Jag skulle givetvis kunna gå till ett ställe och testa några gånger till men jag har fått ett väldigt bra pris på denna cykel utomlands och jag har ingen lust att ta massa tid från en butik som jag inte tänker handla från.
Jag lutar åt att ta 58an och sen kanske behöva byta ut lite delar sen. Vad tror ni, Bra eller anus?
-Ola