Storlek canyon-mtb

• Trådstartare Trådstartare orj
  • Start datum Start datum

orj

Ny medlem
Storlek canyon-mtb
Kliar mitt huvud när jag nu ska bestämma ramstorlek på nya mtb-cykeln. Jag är 184cm lång, grenlängd på 87cm. Det jag sitter och väljer på är en 18,5" och en 20"... Vad säger de visa på happy?

Edit: Det gäller en Canyon Nerve XC. Enligt deras "storleksväljare" så ska jag ha L (20"). Gränsen mellan var den storleksväljaren rekommenderar M och L går just mellan 86cm och 87cm grenlängd. What to do?

Senast redigerad av en moderator:
Storlek canyon-mtb
Jag är 185 lång med 87 cm i (självmätt) grenmått och kör M på samma ram. Jag hamnade liksom du på L i grundval men hamnade också nära gränsen. Har varit mycket nöjd med det i lite knivigare terräng. Om syftet var en grusvägsraket borde jag nog valt den större. Men för mina behov skulle jag göra samma val igen utan att tveka. Om du vill kan du få testa min vid tillfälle (närmaste dagarna i Sthlm).

Storlek canyon-mtb
Lånar tråden lite. Ska köpa en GRAND CANYON AL SL 6.9 i dagarna och funderar mellan Large och medium. Jag är ca 183 lång och 87 i grenmått. Tilläggas att jag väger lite över 100 kg. Kör på en scott i storlek large nu och tycker det fungerat bra men har ju inte heller testat någon annan storlek.

Vad tycker ni? Verkar som ja hamnar precis mellan L och M i storleksguiden på canyons hemsida. Jag kör mestadels grusvägar men kommer ge mig på lite mer tekniska partier med denna cykel var det tänkt. Har haft lite problem med ryggen under cykelturer ibland, dock har det blivit bättre med tiden (vet inte om detta kan påverka valet av storlek)

Tack på förhand :)

Storlek canyon-mtb
Jag röstar på large. Är själv 183 cm lång med 88 i grenmått. Har haft Canyon-MTB i både medium men bytte till large och har fått en bättre säkerhet i skogen med den hojen.
Canyon är ganska lik Scott i storlekarna så tycker du det fungerar bra är chansen stor att du kommer trivas även på samma storlek hos Canyon.

Storlek canyon-mtb
Supersonic skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag röstar på large. Är själv 183 cm lång med
> 88 i grenmått. Har haft Canyon-MTB i både medium
> men bytte till large och har fått en bättre
> säkerhet i skogen med den hojen.
> Canyon är ganska lik Scott i storlekarna så
> tycker du det fungerar bra är chansen stor att du
> kommer trivas även på samma storlek hos Canyon.

Ok det låter bra. Tack för snabbt svar! :)

Storlek canyon-mtb
Jag är 175 cm och har al 5.9 i medium. Den känns bra men jag sitter ganska upprätt jämfört med min pendlarcykel. Hade nog kunnat köra med large om jag tänkt köra fort. Jag tror också att du blir nöjd med large.

Senast ändrad:
Storlek canyon-mtb
Provar skaka liv i tråden igen.
Tänkte skaffa en Grand canyon al 4.9.
188 och typ 88 i benmått. (Garderar med 87-89) strl 56 på lvg.

Grusväg och transportcyling i första hand, kanske någon sväng i skogen. Funderar om jag ska gå på L eller XL.. åsikter ?

Tillbaka
Topp