Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Många väljer en nr mindre när det gäller tempohojen - och Cervelospecifikt då alltså.
Om det är en generellt fungerande och allområdande regel är väl tveksamt men det ligger nära till hands i alla fall.
hakanf skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är lika lång, och hade valt en storlek 54
> för landsväg.
+1 på 178cm, 54cm lvg(min förra cuykel var 54 Cervelo, effektiv överrörsängd = 54,5cm) och 52 tempocykel :-) T
Beror på! Vilken modell du kollar på, vad du har för kropp och hur du önskar sitta. Cervelo har också bytt geometri på en del hojar så du måste vara försiktig om du jämför eller funderar på att köpa en äldre hoj.
Är 179 och har R3 56. Har haft en 54 också men 56 är bättre.
Jag köpte just en P2:a och den blev i strl 56. Och jag tycker att jag sitter riktigt bra på den! Inte tok aggresivt utan bekvämt, då den är tänkt till triathlon vilket blir långa timmar...
Misp skrev:
> Jag köpte just en P2:a och den blev i strl 56.
> Och jag tycker att jag sitter riktigt bra på den!
> Inte tok aggresivt utan bekvämt, då den är
> tänkt till triathlon vilket blir långa timmar...
Så ditt generella råd är att köpa en 56:a? Oavsett vilka kroppsliga dimensioner man än må ha?
Är också 178, min 54 R3 passade bra, väntar nu på en 54 S5 som ja hoppas passar lika bra.
Tempo har jag ingen Cervelo men en 54 blir nog inte fel, 56 skulle jag nog tycka blir lite stor.