Storlek cykelskor?

TobbeV

Aktiv medlem
Storlek cykelskor?
Tjo!

Tänkte köpa ett par cykelskor nu till vintercyklingen.
Lite frågvis gällande storlek bara.
Kör just nu på ett par sådana här: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=47511
Har normalt storlek 43, och kör med shimano storlek 45.
Saken är ju bara att de sitter perfekt.
Om jag nu köper ett par sådana här: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=66829
Räcker det då med 45 eller ska jag satsa på storlek 46 för att kunna få in en tjockare strumpa.
Vore ju gött om man kan fylla ut med ett par tjocka strumpor.

Storlek cykelskor?
Jag införskaffade nyligen de där, tog i samma storlek som mina andra shimano pjuck, blev klockrent. Har testat med mina tjockaste ull skidstrumpor och har inga problem med passform.

Storlek cykelskor?
Jag har storlek 43 i skor och kör med 43 även i mina Shimanoskor (både racer och mtb). Då sitter de tajt, men är inte för små. Men när jag köpte ett par Shimano MW81 gick jag upp till storlek 44 å då sitter de perfekt med ett par Smartwool medium cushion-strumpor.

Ta du ett par 45or, men inte större.

Storlek cykelskor?
Gick upp ett nummer på mina MW81 jämfört med mina vanliga Shimano mtb-skor. Tog först samma storlek men skickade tillbaka dom för jag tycker det blev för tight. Har vanligtvis 42 i skor, 43 i sommar-shimano-skorna och 44 i vinterpjucken.

I övrigt tycker jag de är ett riktigt bra köp, håller mig varm och torr i de. Har lagt i en riktigt ull-sula för extra värme. Fick plocka fram dom för första gången på säsongen idag dessutom. :)

Senast ändrad:
Storlek cykelskor?
Har 42 i vanliga skor och kängor, 43 i vanliga Shimano-skor (mtb) och även 43 på mina MW-81! Sitter perfekt med både tunn strumpa och tjock socka. Men jag har inte provat 44, fast det låter mycket att behöva gå upp 2 nummer om man vill att skorna ska sitta fast ordentligt...

Storlek cykelskor?
Blev ett par i storlek 46 för 1180 pix på chainreaction. Har rätt rejäla fötter så jag tror det blir prima. Återkommer med resultatet.

Tillbaka
Topp