Storlek i Mavic-skor?

• Trådstartare Trådstartare CE
  • Start datum Start datum

CE

Ny medlem
Storlek i Mavic-skor?
Har varit Shimanos skor trogen länge, men funderar på byte till Mavic. Hur är Mavic i storlekarna jämfört med Shimano? Kör 47 i Shimano, Mavic har 46 2/3 och 47 1/3 t.ex. Har haft samma storlek i både LVG-skor och MTB-skor från shimano.

/CE

Storlek i Mavic-skor?
CE skrev:
-------------------------------------------------------
> Har varit Shimanos skor trogen länge, men
> funderar på byte till Mavic. Hur är Mavic i
> storlekarna jämfört med Shimano? Kör 47 i
> Shimano, Mavic har 46 2/3 och 47 1/3 t.ex. Har
> haft samma storlek i både LVG-skor och MTB-skor
> från shimano.
>
> /CE

Jag har 42 i Sidi och Shimano, 42 2/3 i Adidas som är tillverkaren av Mavics skor... :-) T

Storlek i Mavic-skor?
För mig är 44 för litet och 45 för stort i shimano och mina mavic landsvägsskor i 44 passar perfekt, så ungefär en halv storlek större än shimano tycker jag de verkar vara, iaf för min fotform.

Storlek i Mavic-skor?
Little Stereo skrev:
> CE skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har varit Shimanos skor trogen länge, men
> > funderar på byte till Mavic. Hur är Mavic i
> > storlekarna jämfört med Shimano? Kör 47 i
> > Shimano, Mavic har 46 2/3 och 47 1/3 t.ex. Har
> > haft samma storlek i både LVG-skor och
> MTB-skor
> > från shimano.
> >
> > /CE
> --------------------------------------------------
> -----
>
> Jag har 42 i Sidi och Shimano, 42 2/3 i Adidas som
> är tillverkaren av Mavics skor... :-) T

Sedan 2005/2006 ingår inte Mavic och Adidias i samma företagsgrupp. Har därför svårt att tänka mig att Adidias fortfarande tillverkar Mavics skor.

http://www.adidas-group.com/en/ourgroup/history/history.aspx

2005: Sale of Salomon

The Salomon Group (including Salomon, Mavic, Bonfire, Cliché and Arc’Teryx) is being sold to Amer Sports in October 2005. The new adidas Group is focusing even more on its core strength in the athletic footwear and apparel market as well as the growing golf category. The legal name of the company will change to “adidas AG” in May/June 2006.

Senast ändrad:
Storlek i Mavic-skor?
Bor du i stockholm så rekommenderar jag Pedalogerna. De har mycket bra pris på deras Mavic skor och du kan testa dem. I sommar, när jag köpte min, matchade de Internet priserna.

Mina Mavic skor är ganska smala, men det gör att jag får lite utrymme för tårna längst fram i skon, samtidigt som den sitter fast otroligt bra. När jag skulle köpa mina skor testade jag några olika Mavic modeller och de skiljer sig åt ganska mycket.

Tillbaka
Topp