Storlek på Camber Evo?

Storlek på Camber Evo?
När jag letade i somras efter en camber så var medium för liten, jag skulle ha Large. Jag är 181cm lång och korta ben.

Storlek på Camber Evo?
Jag är 173cm (kort) och kör en Camber Evo storlek M och det är perfekt. Oklart om det hjälper dig men kanske ger en hint om storlekarna. Ingen möjlighet att testa?

Storlek på Camber Evo?
Har förvisso en stumpjumper evo 29". Är 188ish och kör large. Den är ganska kort, men vinkeln på sadelröret eller vad det heter gör att med sadeln i rätt position för att sitta och trampa blir d riktigt lagom avstånd. Bor du i gbg kan du ju få testa stumpyn om du vill. Kanske kan hjälpa lite.

Senast ändrad:
Storlek på Camber Evo?
XL är STOR. Har en kompis som har en camber i xl som är bra för honom och han är 197 eller nått i den stilen. Sen är väll det bästa att provsitta och känna av hur det känns.

Storlek på Camber Evo?
Hagman skrev:
-------------------------------------------------------
> XL är STOR. Har en kompis som har en camber i xl
> som är bra för honom och han är 197 eller nått
> i den stilen. Sen är väll det bästa att
> provsitta och känna av hur det känns.

Jämfört med andra moderna cyklar har den kort reach för att ha en XL-benämning på storleken.

Storlek på Camber Evo?
Nu vet jag ju inte vart du bor men hos oss på Specialized Conceptstore Stockholm så kan du få prova en camber evo i large iaf. Har nog även nån xl du kan prov sitta.
//P

Storlek på Camber Evo?
Jag har förvisso inte en camber utan en Epic i L och är 187cm, kör med sadelstången nästan fullt ute. Tycker inte att den känns för liten. Däremot så tycker jag att deras HT cyklar känns mindre i storlek så när jag köpte min carve så blev det en XL.

Tillbaka
Topp