Storlek på cykel (Hjälp)

Wazza10

Aktiv medlem
Storlek på cykel (Hjälp)
Hej! Jag kollar på en Cube Hardtail AIM One som min första MTB cykel och undrar hur jag ska tänka kring storlek. L är avsedd för personer som är: 175-190 cm och XL för: 185-195, jag är 184 och tänker att XL är det smartare valet då jag (tror) att jag inte vill sitta så högt på sadeln, tänker jag fel?

Storlek på cykel (Hjälp)
Du är mitt i spannet för en L enligt tillverkarens rekommendation men vill ha en XL för att du inte vill sitta högt på sadeln?
Jag förstår inte

Storlek på cykel (Hjälp)
Vill du använda den till grus eller mer stökig stig? Den funkar till grus. L eller XL kan både funka, beroende på längden av stammen, som inte är med i specs. Till stig är det mycket bättre att köpa något med modern geometri, den blir mycket större (längre) en den här i XL.

Storlek på cykel (Hjälp)
Vill du använda den till grus eller mer stökig stig? Den funkar till grus. L eller XL kan både funka, beroende på längden av stammen, som inte är med i specs. Till stig är det mycket bättre att köpa något med modern geometri, den blir mycket större (längre) en den här i XL.
Jag tänker mig främst grus och kanske enklare stigar. Har du någon annan cykel i typ samma pisklass som du kan tipsa om?

Storlek på cykel (Hjälp)
Mindre risk för krämpor och lättare att "justera" om du väljer L. - Skulle jag ha gjort, men jag cyklar å andra sidan inte i skogen, om inte vägen i skogen har mitträcke. ;-)

Tillbaka
Topp