Storlek på cykelförråd?

danan20

Medlem
Storlek på cykelförråd?
Hej!
Jag har planer på att bygga ett Attefallshus som delvis ska innehålla ett dedikerat cykelförråd.
Tanken är att ha en bred dörr/garageport in i utrymmet för att förenkla parkering av cyklar.

Har någon erfarenhet kring hur stort ett sånt förråd bör vara för att utan att krångla kunna få in ca 8 - 10 cyklar? Tanken är att hänga 2-3 cyklar och ha resten stående.

Förslag på dimensioner mottages tacksamt!

Hälsningar Daniel

Storlek på cykelförråd?
Inte svar på frågan men ordna med bra låsmöjlogheter från början, tycker jag har sett allt för många ”låsta cyklar stulna ur låst garage”-trådar här redan.

Storlek på cykelförråd?
Det finns ju bara en max bygghöjd ju 4m. Men inget förbud mot att bygga en källare, eller två, eller hur djup den får vara. Ska man kunna bo i källaren måste det vara mint 2.40 i takhöjd dock.

Storlek på cykelförråd?
Jag har ett cykel-attefallshus på 15m2. Det är ca 4,5x3,5m, i ett öppet rum, med en vanlig dörr mitt på ena långsidan. Det fungerar ok för 11 cyklar, där två hänger på väggen och en i mek-stället. Mindre hade nog kunnat funka också, men det är ju smidigt att även kunna ställa in kompressor, skidor, lådor med överblivna cykelprylar och köra på trainer.

Storlek på cykelförråd?
Vad du än bygger kommer det att vara för litet. Det är bara en fråga om tid innan du märker det = bygg så stort som möjligt, men att det ändå ser snyggt ut på tomten.

Storlek på cykelförråd?
ett tips ang bra låsförankring när du bygger nytt

när ja hjälpte farsans granne o smälla upp ca 30kvm förråd för hans leksaker så byggde vi in tvärgående stålbalkar i golvet på strategiska ställen för att sen sätta låsöglor i dessa för låsa fast mc crossar och cyklar i

Storlek på cykelförråd?
I cykel i lägenhet-tråden vet jag att det fanns en liten tråd i tråden hur man förvarar flest cyklar på minst yta. Kolla om du hittar det. Annars kan jag nog snoka upp det.

Storlek på cykelförråd?
Kanske var det den här förresten.

Tillbaka
Topp