Storlek på dh-tröja för tjej?

Lotta B

Aktiv medlem
Jag tänkte beställa en tröja som jag skall ha över skyddsjacka, ni tjejer som har såna, vilken storlek passar er? Jag är 1.75 och rätt normalbyggd, jag siktar på M eller L i herrstorlek, om jag skaffar en tjejspecifik tröja så gissar jag på XL. Jag vill ha rätt mkt rörelsefrihet, tröjan skall inte sitta klistrad helst.

Tack på förhand! :)

Min sambo, som är lika lång som du, brukar låna min gamla Nicolai jersey och den är i strl XL, sedan har hon en O'Neal jersey i strl XL. De funkar bra så väl med eller utan Preasure Suit. Hittar inte tråden där hon har den på sig. Nu har hon ios lagt på sig lite pga ålder och kids så jag skulle kanske föreslå L om du skulle ha Preasure Suit under.

Senast redigerad av en moderator:
Jag kör med M i herrstorlek. Funkar ok för bla. märket Thor, men tröjjan är ändå inte lika slimmad som tjejtröjjorna.
Jag är 174cm lång och varesig tjock eller supersmal. Med pressure-suite under står jag och väljer mellan L och XL i tjejstorlek (fox och TLD). Vet inte heller vad som passar bäst.

Catta, hälp oss! Var det M eller L i din TLD tröjja?
Jag skulle välja en storlek större än den Catta har! ;)

Hittade bilden på Miches fru faktiskt :D
dh.jpg ht=539

Minns att du pratade om familjerundan vid någon tur vi hade vid Lackarebäck, därför gick det att leta upp :)

Hur tight vill du att tröjan ska sitta Lotta? Jag tror att L herrtröja kan bli rätt stor och lång vid höften, men sitta rätt loose i överkroppen. Har en kompis som är ca 183 och L herr sitter rätt ok men pösigt på henne (normalbyggd).
I denna tråden finns bilder på henne + tröja:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/870630/871009#msg-871009 (Obs, hon kör endast ryggskydd + armbågskydd, ej helt överkroppsskydd här)

Själv avskyr jag när det hänger och fladdrar kring midjan så jag (162 cm) kör med Kids L :)
Håller med Miche, tror du skulle trivas bra i herr L.

Jag har en L på min TLD tröja för tjejer och jag är 167 cm lång. Den sitter slimmat på mina armar men annars är den lite stor, hade gärna haft en mindre men då hade jag nog inte fått den över armarna.

E-beth, jag tror inte du ska ha större storlek än mig. Vi glömde ju att du skulle prova min tröja i lördags, vad dumt. Men kom gärna förbi mig innan du beställer en ny så det inte blir fel.

Catta

Tack för svaren, suveränt informativt! :)

Jag vill att tröjan skall vara ok att ta på/av utan hjälp, men ändå inte superfladdrig. Vidden vid höften var en bra synpunkt, tänkte inte på det. Jag är rätt smal men har lite bredd på axlarna, där kan en del medium-plagg i tjejstorlek sitta väl slimmat. Men nu vet jag mkt bättre vad jag skall satsa på, très bien!

Tillbaka
Topp