Storlek på Fatbike

swamper

Medlem
Storlek på Fatbike
Ursäkta om detta diskuterats in absurdum men som nybörjare så tänkte jag att här finns det know-how för ett snabbt svar. :-)

Har länge trånat efter en Fatbike och funderar på att köpa XXL's WHITE 3 Fat Lite, dock så finns den endast kvar i storlek 17". Hur tror ni den funkar för mig som är 184cm? Blir den för liten tro?

Bifogar måtten från XXL's norska sida som var utförligare och jag får i deras tabell känsla av att jag med min längd ligger precis mellan 17" och 19".

Läste även i en av recensionerna följande: "Jeg er 180cm og med justering av sete kan nok 17 tommer passe opp til 182/183 cm." Verkar som att recensenten var lite mer skeptiskt än XXL kring storleken.

Han nämner även att: "og spacerringene på styret var montert over stem som gjorde styret for lavt så det bør du se på" Är det distanserna som han menar att man bör flytta ner under styret? Hur mäter man ut den höjden isåfall.

Bilagor

• mått-xxl.PNG
    mått-xxl.PNG
    47.9 KB · Besök: 187
Storlek på Fatbike
Besvarar min egen fråga ifall fler undrar.

För min storlek, 184cm med långa ben och armar, så är det helt klart L som gäller, dvs 19". I alla fall för mig, med min kroppskonstitution och körstil.

Just my two pennies' worth. :-)

Storlek på Fatbike
Japp! Skillnaden är dock inte jättestor. Jag gick från M17 (Fat2 Lite) till L19 (Fat3Pro) och den senare känns mer rätt för mina 183 cm.

IMG_3564.jpg

Tillbaka
Topp