Storlek på Trek Speed Concept

dankar10

Medlem
Hej. Vänner!
Jag är i valet och kvalet att köpa en Trek Speed Concept då jag har förstått att den är snabb.
Snubbe i lbs sade till mig att jag (som är 191 cm) skulle ha en L. En L går upp till 187 cm men han sade att det är bra att kunna krypa ihop för att visa mindre motstånd till luft. Kan detta stämma? Jag tror mest han ville kränga sin sista L, men jag tror att jag behöver en XL för jag menar att Trek har haft detta i åtanke när de tillverkade cyklarna.
Tacksam för svar =)

Beror egentligen mest på vad du tycker känns bäst, eftersom det är en lbs så har du ett unikt tillfälle att faktiskt testa båda och se vilken som passar bäst!

Netzone sa:
eftersom det är en lbs så har du ett unikt tillfälle att faktiskt testa båda och se vilken som passar bäst!
+>>1
(Eller i vart fall testa en L ihopkrupen. Iofs är styrlagret dknappt en tum närmre, men å andra sidan en knapp tum lägre. Så det handlar väl mest om om max sadelhöjd räcker till. Vet inte riktigt hur raka ben triathlon/TT -cyklister har men de sitter ju lite underligt :-) )

Hej. Vänner!
Jag är i valet och kvalet att köpa en Trek Speed Concept då jag har förstått att den är snabb.
Snubbe i lbs sade till mig att jag (som är 191 cm) skulle ha en L. En L går upp till 187 cm men han sade att det är bra att kunna krypa ihop för att visa mindre motstånd till luft. Kan detta stämma? Jag tror mest han ville kränga sin sista L, men jag tror att jag behöver en XL för jag menar att Trek har haft detta i åtanke när de tillverkade cyklarna.
Tacksam för svar =)
Tjena! Lite sen på bollen här, ser att ditt inlägg är från 2018, men gör ett försök!:) Är bara nyfiken på hur det gick för dig och cykeln. Jag är intresserad av en Trek speed concept 9.9 XL, jag är 196cm lång och en som jobbar på min lokala cykelbutik sa att trek XL skulle vara för liten för mig (står att dom är upp till 198). Så blev lite fundersam över det och var bara nyfiken på vilken storlek som fungerade för dig!:)
MVH Steffe

Tillbaka
Topp