Storlek Rockhopper Elite 2021?

Johan855

Medlem
Hej!
Tänker beställa en Rockhopper Elite 29" 2021 men verkar vara precis mellan 2 storlekar, kan tyvärr inte provcykla då allt är slut där jag bor. Jag är 186 cm, beninnerlängd 86 cm, väljer mellan L och XL, lite rädd för att XL ska bli för stor eller vad tror ni? 70% pendling arbetet asfalt och 30% motionscykling skog lätt terräng, är nybörjare. Mycket tacksam råd (så snart som möjligt) då de finns inne för stunden att beställa.

Mvh Johan

Som jag förstått det så tar man den större modellen om man är på gränsen. Jag är 178cm och är mellan M och L, jag har provat båda och tyckte att L kändes mycket bättre, så på mig så stämde det jag läst mig till. Så jag tror XL är rätt storlek för dig.

Den är kort, så jag hade utan att blinka kört på den stora. Om den upplevs för lång (vilket jag inte tror) så kan du byta till en kortare stam för några hundra.

Jag hade absolut valt en XL. Cyklar själv på en Specialized Chisel i storlek XL, den har liknande mått. Jag är på någon centimeter när lika lång som OP men med lite längre ben. XL kommer med 70 mm styrstam, inga problem att byta mot 50/60 mm. Jag kör 60 mm på min Chisel.

Tillbaka
Topp