Storlek Troy Lee Moto

martinpetter

Aktiv medlem
Storlek Troy Lee Moto
Behöver hjälp med att få reda på hur storlekarna i Troy Lee Moto-shortsen är. Mäter jag mitt midjemått blir det 92cm och omvandlat får jag det till 36ish tum. Enl storleksguiden ska jag då alltså ha 36 i Moto-shortsen, men det låter jättejättestort och jag är ju egentligen ganska smal (väl?). I vanliga jeans går jag på 32 i midja.

Nån som har dessa och vet hur storlekarna är? Googlar jag hittar jag gamla gamla inlägg och åsikterna går isär, även om många verkar tycka att deras storlekar är "true".

Det är alltså 2013-modellen om det varierar från tidigare årsmodeller...

Tack för alla tips.

/M

Storlek Troy Lee Moto
Samma här, 32" Moto sitter perfekt. Brukar ha 32-33 på jeans.

Någon som testat TLDs övriga shorts (Ace, Skyline eller Ruckus), sitter de likadant?

Storlek Troy Lee Moto
Happy när det är som bäst :)

Tack för bra svar - då anade man rätt alltså. Det märkliga är hur TLD (och många andra på nätet) mäter sina kläder. Enl storleksguiden så är 32orna 31-33tum (relaxed/streched) vilket enl min omvandlingstabell blir typ 79-84cm - tar jag ett snöre som är 84cm så fattas det iaf 5cm för att få ihop ändarna... Om ni med 32or mäter de, blir de då typ 70-84cm eller tänker jag fel?

@billy - stort tack för erbjudandet men jag är tyvärr inte där då. Känns som att det hade varit en enklare lösning på mitt "problem"..

/M

Tillbaka
Topp