Storlek

Forzan

Medlem
Storlek
Jag har en gammal S-Works 2013....carbon och har varit jättenöjd, men läser på olika trådar om Vinklar, Reach, Sadelstolpsvinkel.....att årsmodellen är inte direkt up to date. Jag är själv gammal och är 1,90 och ramen är 19", Frågan är, ska jag byta upp mig då min rygg inte är så nöjd.....längre.

Bilagor

• IMG_20190520_191316.jpg
    IMG_20190520_191316.jpg
    840.2 KB · Besök: 48
Storlek
Jag har en gammal S-Works 2013....carbon och har varit jättenöjd, men läser på olika trådar om Vinklar, Reach, Sadelstolpsvinkel.....att årsmodellen är inte direkt up to date. Jag är själv gammal och är 1,90 och ramen är 19", Frågan är, ska jag byta upp mig då min rygg inte är så nöjd.....längre.
Är den för liten är det en bra idé annars tror jag inte ny cykel hjälper ryggen. Möjligen heldämpat

Storlek
Skaffa FS. Om du har råd. Gubbryggar har svårt med HT när det skall gå lite fortare. Eller bygg om den till SS och acceptera låg fart och klurade på stigen. Det är roligare än man kan tro! Och är snällare emot gubbryggar. Lite elakare mot knän, men kör med tjocka knäskydd så ser man cool ut ändå och ungdomarna tror att du har skydden för att du kör dödsföraktande och inte för att hålla dina knän varma (den verkliga anledningen)

Tillbaka
Topp