Storlekar och kvalité lvg-skor - Sidi, Rivelo, Udog

• Trådstartare Trådstartare JPL
  • Start datum Start datum

JPL

Aktiv medlem
Har satt mina favoritskor i press med limning av sulan, men måste kanske ge upp och köpa nytt.
Kikar just nu på Sidi, Rivelo och Udog. Mest för att det är vad jag har hittat till bra pris och tillgängliga storlekar.
Shimano, Fizik och Diadora har jag haft under åren, och har koll på och jag drar i regel 41-41,5 i shimano-pjucks.

Någon som har koll eller kvalificerade spekulationer, (eller kanske som vanligt killgissningar) om:
Sidi storlekar jmf med Shimano?
Rivelo och Udog; kvalité och storlek?

Kanske någon som har tips om andra alternativ? (Vita.)

(Bilder bara för att det gör tråden roligare.)
1777812019853.webp
1777812044482.webp
1777812067626.webp

Jag kör samma storlek på shimano och sidi cykelskor.
Men det kan nog skilja mellan modeller. Mina sidi crosstövlar är en storlek mindre.

Senast ändrad:
Jag kör samma storlek på shimano och sidi cykelskor.
Men det kan nog skilja mellan modeller. Mina sidi crosstövlar är en storlek mindre.
Ja, det där är lite lömskt. För 15-20 år sedan fick jag på mtb-skor Shimano alltid gå upp en storlek jmf lvg-skor jag köpt de senaste 10 åren. Så helt svart eller vitt i respektive fabrikat verkar det inte vara.

Tror det är svårt att generalisera. Sulorna är olika. Vad har du i promenadskor? Sidi är rätt små, liksom Mavic, vilka jag annars vill tipsa om. Här deras tabell:

Mavic skostorlekar 2026-05-03.webp

Passade mina smala långa i alla fall. Dom kan heta Cosmic, och har hållit många säsonger. Eftersom de funkade så bra för mig, skaffade jag vinter-dojor i liknande modell, Ksyrium, à la France:

Passade mina smala långa i alla fall. Dom kan heta Cosmic, och har hållit många säsonger. Eftersom de funkade så bra för mig, skaffade jag vinter-dojor i liknande modell, Ksyrium, à la France:
Samma modell-namn som de har till hjulen alltså. Måste vara av besparingsskäl.

Tillbaka
Topp