stötta segeltorps cykelstig & pumptrack

stötta segeltorps cykelstig & pumptrack
Hej stigkamrater!

Stefan Lönngren heter jag och representerar ett gäng stolta barn och vuxna som för hand själva byggt en miniarena för cykling i en skogsdunge i Segeltorp!

Vi har tillstånd från markägaren Huddinge Samhällsfastigheter och Postkodstiftelsen stöttade Projekt Stignära och Korpen Huddinge Botkyrka i början.

Nu behöver vi lite mer pengar till jord och redskap för att kunna fortsätta skapa förutsättningar för nya cyklister att upptäcka hur kul det är att cykla mountainbike på stigar i skogen.

Så, om sänkta trösklar för spontan fysisk aktivitet utomhus låter som en bra idé och du har möjlighet är du varmt välkommen att bidra med en slant.

Ditt bidrag ökar också chanserna till fler kurser för nybörjare. De kurser jag i samarbete med Korpen redan genomfört var mycket uppskattade och arenan är perfekt för det ändamålet. Planen är även att ansöka om finansiering för att sprida Projekt Stignära till fler platser.

Alla som vill är också välkomna att vara med och bygga och underhålla vår lilla bana. Och cykla såklart!

Du hittar banan i korsningen Mäster Lorentz och Oliweblads väg. Parkera gärna nere på Gårdsvägen så att vi håller dom snälla grannarna glada. Jag bor nära och kommer gärna och visar våra planer för stigen.

Läs mer om Projekt Stignära här:

www.mtbforalla.se

Tusen tack för ditt bidrag!

Tillbaka
Topp