[Strava] Fix så att inomhuspass verkligen blir inomhuspass (med programkod)

Fulkinesen

Aktiv medlem
Hej,

Jag hade nyligen ett problem med att ett min Garmin plockade upp gps-koordinater under ett inomhuspass på min Monark. Efter uppladdning till Strava så vägrade Strava att se passet som inomhuspass (trots att jag klickade i "Indoor Activity"). Jag skrev en kodsnutt i Python för att fixa det hela. Ni är välkomna att använda den om ni råkar ut för samma problem:

https://alexanderlapajne.blogspot.se/2018/02/fixed-my-indoor-strava-session-data.html

Skulle någon av er vara okunnig i hör man kör Pythonkod på sin dator så kan jag fixa en exe-fil :)

/Alex

geologen sa:
Stäng av GPS när du kör inomhus annars...

Jag kör alltid på "indoor"-profilen på min Garmin 820 och då stänger den nog av GPS. Trots det så fick den på något sätt in positions-data precis i början. Det här har inte hänt tidigare. Att köra den lilla programsnutten var det läget det enda sättet att i efterhand fixa passet.

Sen kan man fråga sig varför min Edge 1000 håller på och letar satelliter fast jag slagit av GPS..?!
Jag får passet som "Indoor cycling" men det är lite irriterande att den undrar om jag vill fortsätta söka efter satelliter.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp