Strava frågor

D i U

Aktiv medlem
Strava frågor
Jag har sedan några veckor börjat köra med strava och funderar på det där med att hitta segment, verkar ju vara omöjligt då jag söker på stigar jag känner till men som inte verkar gå att hitta på strava förens man kört dem. Den hittar bara några landsvägssegment. Hur söker man?
Nu när flera funktioner Har tagits bort på gratisvarianten och det vore trevligt att betala för summit så är bästa fråga vad månadskostnaden för den tjänsten är? Hittar ingen vettig info alls.

Stumpy

Aktiv medlem
Strava frågor

fhloston

Aktiv medlem
Strava frågor
Det tog några klick in i processen innan man fick se priset, men innan man beställde. Jag uppgraderade häromdagen. Två månader gratis, sen 529 per år.

jonte987

Aktiv medlem
Strava frågor
Ja, det är svårt att se segment. Kolla leader boards så ser ut vilka andra segment de kört eller följ nån och kolla vilka segment de prickar

fhloston

Aktiv medlem
Strava frågor
I mitt fall hela året (när gratisperioden är slut) man kan säkert avbryta innan betalning, läste inte så noga. Jag tror att priset gäller vid helårsbetalning.

Vernersson

Aktiv medlem
Strava frågor

JPL

Aktiv medlem
Strava frågor
Jaha, så någonting man tycker är värt att använda kostar pengar? Och kostar pengar per månad som en hyggligt bra öl på krogen.

Daddy D.Lux

Aktiv medlem
Strava frågor
Jaha, så någonting man tycker är värt att använda kostar pengar? Och kostar pengar per månad som en hyggligt bra öl på krogen.

DC Rainmaker jämför det Facebook och undrar retoriskt om du skulle betala för "förmånen" att dela data där?

Själv tror jag att det är en öppning Garmin drömt om för att få en USP som väger upp Stravas försprång i spridning.
Skall bli spännande att se vad den breda effekten blir.
Anekdotiskt kan jag anföra att det tog mina båda cykelgäng i Oregon två dagar att växla till att logga rundorna i Garmin Connect för att alla deltagare skall kunna fortsätta se och jämföra träningarna med varandra.

.A.

Aktiv medlem
Strava frågor
DC Rainmaker jämför det Facebook och undrar retoriskt om du skulle betala för "förmånen" att dela data där?

Själv tror jag att det är en öppning Garmin drömt om för att få en USP som väger upp Stravas försprång i spridning.
Skall bli spännande att se vad den breda effekten blir.
Anekdotiskt kan jag anföra att det tog mina båda cykelgäng i Oregon två dagar att växla till att logga rundorna i Garmin Connect för att alla deltagare skall kunna fortsätta se och jämföra träningarna med varandra.

Liknelser fungerar bäst om allt är lika. Strava körs utan annonser.
Jag förstår inte varför man ska "växla till Garmin Connect". Mina rundor synkas både till Strava occh Garmin Connect automagiskt. För övrigt har jag svårt att se någon reell konkurrent till Strava. 500 spänn om året är verkligen en icke-fråga för mig. Det är vad det normalt kostar att gå in i en LBS :-)
Appen har blivit ett fantastiskt motivationsverktyg efter många år med mellanmjölkscykling.

Stumpy

Aktiv medlem
Strava frågor
Kollar inte segment speciellt ofta längre (eftersom jag är för långsam), så skall se om jag saknar något innan jag betalar. Snål som jag är.

Daddy D.Lux

Aktiv medlem
Strava frågor
Liknelser fungerar bäst om allt är lika. Strava körs utan annonser.
Jag förstår inte varför man ska "växla till Garmin Connect". Mina rundor synkas både till Strava occh Garmin Connect automagiskt. För övrigt har jag svårt att se någon reell konkurrent till Strava. 500 spänn om året är verkligen en icke-fråga för mig. Det är vad det normalt kostar att gå in i en LBS :-)
Appen har blivit ett fantastiskt motivationsverktyg efter många år med mellanmjölkscykling.

"växla" var oprecist. Det jag avsåg var att kravet blir att man loggar i Garmin Connect för att man skall få vara med i träningssammanställningarna. Merparten kommer nog, likt mig, att låta Strava synka på i bakgrunden och vem vet, de kanske tar sitt förnuft till fånga?

.A.

Aktiv medlem
Strava frågor
"växla" var oprecist. Det jag avsåg var att kravet blir att man loggar i Garmin Connect för att man skall få vara med i träningssammanställningarna. Merparten kommer nog, likt mig, att låta Strava synka på i bakgrunden och vem vet, de kanske tar sitt förnuft till fånga?
Hur fungerar Garmin Connect för de som inte har Garminenheter? Vad har GC som inte Strava har?
Det är väl förnuftigt med att vara ett lönsamt företag och därmed kunna överleva och utvecklas?
Strava är med en femhundring om året inget att bråka om för den som ändå lagt åtminstone ett par-tre tusen på en gps-enhet för att logga sin cykling. Om vi som använder produkten betalar för den minskar risken att Strava gör oss användare till produkten och kanske börjar införa annonser och/eller säljer ut användardata.

BuTTuS

Aktiv medlem
Strava frågor
Varför ser mitt spår från idag ut som det gör? Vad betyder ”GR-ikonen”?
Det ändrade utseende när jag editerade aktiviteten.

99A4703C-C1CB-4BFC-A93B-4F10E6DC6410.jpeg

mrmax

Medlem
Strava frågor
Funderar på att fixa sträva för att kunna använda segment-grejen. Dvs att mäta sig på specifika sträckor mot andra.

Kostar just den funktionen eller är det gratis?

Resten kan skippa.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Strava frågor
Funderar på att fixa sträva för att kunna använda segment-grejen. Dvs att mäta sig på specifika sträckor mot andra.

Kostar just den funktionen eller är det gratis?

Resten kan skippa.

Du kan köra segment och se hur du står dig mot andra, men för att se dina tidigare resultat på samma segment så måste du prenumerera.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Strava frågor
Nja, du kan bara se din position och top-10 på listan för ett segment väl? Har premium själv så kan inte kolla, men minns det som så när de gjorde om premium senast.

Förståe inte skillnaden? Du kan se din tid för segmentet du just kört men du kan inte se alla dina resultat om du kört sama segment flera gånger. Eller har jag fel? :P Minns att det störde mig att inte kunna se mina tidigare tider att jag köpte premium.

nisseson

Aktiv medlem
Strava frågor
Förståe inte skillnaden? Du kan se din tid för segmentet du just kört men du kan inte se alla dina resultat om du kört sama segment flera gånger. Eller har jag fel? :P Minns att det störde mig att inte kunna se mina tidigare tider att jag köpte premium.
"Dvs att mäta sig på specifika sträckor mot andra." Så inte jämföra med sina egna tider.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer