Strava Premium - Nytt pris?

Jeppe_E

Aktiv medlem
Någon har rökat på ordentligt. Fick följande påminnelse från itunes, att min automatiska förnyelse blivit avstängt (automatiskt) pga ändrat pris .

Skarmavbild2016-07-30kl.16.22.28.png

Ja, man kan ju betala 649 kr för Strava Premium.... eller så kan man betala 419 kr

Skarmavbild2016-07-30kl.16.25.29.png

Undra hur många som blir blåsta av strava (ja, eller apple).

Dock trevligt att de faktiskt automatiskt inaktiverar den automatiska förnyelsen pga att priset ändrats.

Jag försår ju att strava måste ta ut ett högre pris via app store, eftersom apple ska ha en del av kakan. Men 230kr? hallå?

Senast ändrad:
Jag har alltid undrat hur en app kan kosta så hemskt mycket. Är det verkligen många som betalar för premium? Jag hade gärna betalat en engångskostand på typ 99kr och säg 49kr per år för en uppdatering. Men dessa priser som är nu är ju helt sjukt dyra.

skogsvakt sa:
Jag har alltid undrat hur en app kan kosta så hemskt mycket. Är det verkligen många som betalar för premium? Jag hade gärna betalat en engångskostand på typ 99kr och säg 49kr per år för en uppdatering. Men dessa priser som är nu är ju helt sjukt dyra.

Fast diskussionen handlar inte om just själva priset. Jag analyserar den extra data som jag får tillgång till och använder den extra funktionaliteten som premium ger. Det var mer tänkt som en diskussion kring varför man bör se över sin prenumeration om den sker via app store (gissar att det är samma problematik i android store (eller vad den heter).

Tja klipper A 30% så blir det väl så. Hoppas Strava säger det rakt ut så det blir uppenbart för kunderna.
Nu har de iofs ändrat modellen något så kanske inte är riktigt 30 för Strava, men ändå

Jeppe_E sa:
skogsvakt sa:

Fast diskussionen handlar inte om just själva priset. Jag analyserar den extra data som jag får tillgång till och använder den extra funktionaliteten som premium ger. Det var mer tänkt som en diskussion kring varför man bör se över sin prenumeration om den sker via app store (gissar att det är samma problematik i android store (eller vad den heter).

Trådfascist

skogsvakt sa:

Man köper ju inte en app, det är snarare så att man prenumererar på en tjänst. Det sitter ju ett gäng utvecklare i San Fransisco som också ska ha lön för sitt arbete.

Om man jämför men vad andra tjänster kostar så tycker jag att det verkar ganska billigt.

Som redan nämnts tar Apple delar av priset när man tar betalt via App Store.

Senast ändrad:
Lulle sa:
Som redan nämnts tar Apple delar av vinsten när man tar betalt via App Store.
Vinsten? Menar du inte priset?
För enl vad jag har läst så har Strava ännu inte gått med vinst.
Stämmer det betyder det väl att prishöjningarna kommer att fortsätta, åtminstone om de inte får många fler premium-prenumeranter.

/Håkan

HåkanC sa:
Lulle sa:
Stämmer det betyder det väl att prishöjningarna kommer att fortsätta, åtminstone om de inte får många fler premium-prenumeranter.

/Håkan

Fast det jag ställer mig tveksam till här är hur de motiverar prishöjningen i apple store (även i Androids motsvarighet?) från 549 kr? till 649 kr
Samtidigt som man kan välja att ha prenumerationen direkt mot strava för 419 kr. Är det verkligen så att Apple tar 35% av priset? Vill minnas att de tar runt 30% men generellt så är det ju för att appen, eller prenumerationen bara går att teckna genom just apple store. I detta fallet kan man lika gärna teckna den direkt med strava. Är det någon som vet om priset hos strava har ökat med motsvarande belopp?

HåkanC sa:
Lulle sa:

/Håkan

Det stämmer, tack för påpekandet. Ändrar direkt.

Jeppe_E sa:
HåkanC sa:
Lulle sa:

/Håkan

Fast det jag ställer mig tveksam till här är hur de motiverar prishöjningen i apple store (även i Androids motsvarighet?) från 549 kr? till 649 kr
Samtidigt som man kan välja att ha prenumerationen direkt mot strava för 419 kr. Är det verkligen så att Apple tar 35% av priset? Vill minnas att de tar runt 30% men generellt så är det ju för att appen, eller prenumerationen bara går att teckna genom just apple store. I detta fallet kan man lika gärna teckna den direkt med strava. Är det någon som vet om priset hos strava har ökat med motsvarande belopp?

Apple tar 30%, så av de 649kr blir det 454kr kvar. Med det gamla priset fick de mindre än genom egna sidan.

Källa: https://developer.apple.com/app-store/subscriptions/whats-new/

Bilagor

• image.png
    image.png
    108.6 KB · Besök: 46
Har man effektmätare är premium värt pengarna
Annsrs är det inte jättemycket man får?
-flybys
-heatmap
-ladda ner gpx från andras rutter
-sortera segmentlistans ledartavla
Säkert något mer också som egentligen inte så viktigt men lite kul att kunna fippla med

Raggamuffin sa:
Nu funkade det, men får lite data sync fail istället.
jag la upp dagens runda manuellt via gpx-fil, men det blev fel. Tog bort den, men den ligger fortfarande kvar i flödet och i summeringen. Men klickar man på aktiviteten så finns den inte :). Stabilt!

NLC sa:
Jeppe_E sa:
Raggamuffin sa:
jag la upp dagens runda manuellt via gpx-fil, men det blev fel. Tog bort den, men den ligger fortfarande kvar i flödet och i summeringen. Men klickar man på aktiviteten så finns den inte :). Stabilt!

"Du kan aldrig gissa vad som hände sen" ;-)

Det är smittsamt, nu har garmin connect k*kat ur... spännande!

Jeppe_E sa:
NLC sa:
Jeppe_E sa:
Raggamuffin sa:

"Du kan aldrig gissa vad som hände sen" ;-)

Det är smittsamt, nu har garmin connect k*kat ur... spännande!
Jepp varken fenix3 eller 810 rundan lyckades. Connect verkar helt off idag

Tillbaka
Topp