Strava problem, det funkar inte med nya luren

• Trådstartare Trådstartare NON
  • Start datum Start datum

NON

Aktiv medlem
Har bytt telefon under vintern och nu får jag inte strava att fungera längre. Tidigare så hade jag en samsung S10 och då funkade det perfekt, när den gick i bitar så köpte jag en billigare samsung A52S istället.

När skärmen är igång så fungerar appen som den ska men så fort skärmen släcks så tappar strava gps signalen. I inställningar så finns valet att strava ska ha tillgång till position när appen används som högsta behörighetsnivå och det har jag ikryssat.

Är det någon mer än jag som har detta problem och har någon löst det?

/Niclas

Det kan finnas fler inställningar du behöver pilla med.
Om du redan gett appen behörighet i Android systeminställningarna så kan det vara så att Samsung har förinstallerat någon egen app för strömbesparing som ligger mellan Android och Strava.

https://support.strava.com/hc/en-us/articles/216918967-Troubleshooting-GPS-Issues ->
4. Disable any battery saver settings including Power Saving Mode, Battery Management, Optimization, or any third-party apps. More information on specific devices running Android 6 or higher:

6. Samsung: Settings > Apps > select the menu in the upper right-hand corner > Special access > Optimize battery usage > All apps > Toggle OFF for Strava.

Det är batterisparfunktionen som ställer till det. Tyvärr är det inte alltid helt lätt att hitta alla inställningar som påverkar. Hoppas det funkar nu för dig.

Tillbaka
Topp