Strava som friskvård?

Snuffle

Medlem
Strava som friskvård?
Hej!
Jag undrar om det är någon som testat att få abonnemanget för strava som friskvårdspeng? Borde räknas som:

Exempel på appar och webbtjänster som kan vara en skattefri förmån:
  • internetbaserade träningsprogram som yoga, motion, viktminskning och rökavvänjning
  • tjänster för registrering av egen träning, till exempel promenader och löprundor
  • appar för till exempel kostregistrering, stegräkning och pulsmätning.
Men som sagt, är det någon som faktiskt testat?

Strava som friskvård?
Om du redan har strava så är det väl bara att lämna in till arbetsgivaren och se vad dom säger.

Om du tänker skaffa strava endast för att använda friskvårdsbidraget så kolla först vad som gäller just på ditt arbete, vad jag förstår är det upp till varje arbetsgivare att bestämma vad de ska betala ut för, vissa kan ju av olika skäl begränsa appar osv.

Har också varit med om att personnumret ska finnas på kvittot vilket kan göra det komplicerat med en utländsk aktör och kräver oftast ett extra mail när det handlar om en svensk leverantör (men de brukar vara lösningsorienterade, fick t ex ett handskrivet kvitto med mitt personnummer från Vasaloppet).

Strava som friskvård?
Antar att det även då bör gå fint att betala ett års Zwift med friskvårdsbidraget?
Köpte mig precis en Ride som jag tvinga mig att nyttja under vintern…

Strava som friskvård?
Det går bra, har använt friskvårdsbidraget flera år till Strava.
Vi måste ange organisationsnummer för utlägget men jag brukar skriva ett antal nollor och det fungerar bra.

Senast ändrad:
Strava som friskvård?
Jag har friskvård via epassi på jobbet. När jag frågade dem för flera år sedan så var det blankt nej på icke-anslutna aktörer men nu verkar de ha öppnat upp för att skicka in kvitton manuellt på deras hemsida. Är det någon som har erfarenhet av Strava på epassi?

Kravet på kvittot verkar vara:
Mitt för- och efternamn
Datum för köp
Typ av tjänst
Pris
Moms
Leverantörens namn och organisationsnummer

Uppfylls dessa krav på kvittot man får från Strava? Jag har ingen lust att betala själv för detta utan köper det mest för att friskvårdspengarna annars tenderar att bli oanvända. Kan ju skicka frågan direkt till epassi men kanske någon här redan har svaret.

Strava som friskvård?
Undrar samma som ovan ni som skickar kvitton på Strava premium innehåller de uppgifterna ovan vilket är det som krävs av Skatteverket ??

Strava som friskvård?
Mitt kvitto kommer i Goggle affären för det är där pengarna dras, och det har funkat bra. Min arbetsgivare ber ibland om ett kontoutdrag ifall att personnummer fattas, för att verifiera att det är till mig. Upplever inga problem alls med detta.

Strava som friskvård?
Tillbaka
Topp