Strava

PatrikHA

Medlem
Strava
weldion sa:
PatrikHA sa:
Kollat de nya säkerhetsinställningarna?
Jag hade samma problem när jag satt för hårda accessregler
Kikade genom mina inställningar och det ser ut som jag är ganska så givmild med min data.
Går även att sätta Privacy på enskild runda.
Det jag hade var att Activities bara kunde ses av Followers, och när jag ändrade det så ändrade det inte äldre aktiviteter utan jag fick ändra dem manuellt. Väl edit på en aktivitet så ser man privacy för aktiviteten

weldion

Aktiv medlem
Strava
PatrikHA sa:
weldion sa:
PatrikHA sa:
Kollat de nya säkerhetsinställningarna?
Jag hade samma problem när jag satt för hårda accessregler
Kikade genom mina inställningar och det ser ut som jag är ganska så givmild med min data.
Går även att sätta Privacy på enskild runda.
Det jag hade var att Activities bara kunde ses av Followers, och när jag ändrade det så ändrade det inte äldre aktiviteter utan jag fick ändra dem manuellt. Väl edit på en aktivitet så ser man privacy för aktiviteten
Det va ett bra tips, för nu fungerar det!

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Strava
Hur tycker ni kaffepausfunktionen funkar? Bör man pausa manuellt när man stannar? Ibland kan jag nästan tycka att det är bättre att avsluta och lägga upp två rundor. Har man cyklat tre mil och sen stannar och fikar innan man rullar hem så är det ju två tremilare och inte en sexa.

skogsvakt

Ny medlem
Strava
Är det någon mer som blivit av med km/min tiden i flödet vid löpning? Oerhört irriterande. Nu syns bara sträcka, tid och höjdmeter. Förut syntes även snittfart. Eller är det bara jag?

Aeromiten

Ny medlem
Strava
weldion sa:
Varför uppdateras inte mina tider i segmentens topplista? T.ex. så satte jag PR på en sträcka som jag kört cirka 4 ggr. En tid som räcker för att hamna tvåa totalt i det segmentet. Dock så publiceras tiden från tidigare i somras som är avsevärt långsammare. ”Your PR 1:17” ”This effort 1:05”.
Du kan ju prova som jag skrev några inlägg tidigare, att "refresha activity achievements" i webversionen under skiftnyckeln, för att stressa på det lite.

skogsvakt

Ny medlem
Strava
NLC sa:
skogsvakt sa:
NLC sa:
Jag ser det i mitt flöde, både för mina egna för andras löpaktiviteter.
Ser du det även om du sprungit en kuperad bana? Läst nånstans att strava visar hm vid en visa gräns
Kuperad? Jag får pröva någon dag, tills dess får man väl lite på det som skrivs https://www.reddit.com/r/Strava/comments/8facbv/elevation_gain_in_feed/
Jag fattar inte riktigt sorry. Det stör mig att min snittfart inte syns i feeden. Tolkar jag det inte rätt att elevation syns istället för place om man springer kuperat?

NLC

Aktiv medlem
Strava
skogsvakt sa:
NLC sa:
skogsvakt sa:
NLC sa:
Ser du det även om du sprungit en kuperad bana? Läst nånstans att strava visar hm vid en visa gräns
Kuperad? Jag får pröva någon dag, tills dess får man väl lite på det som skrivs https://www.reddit.com/r/Strava/comments/8facbv/elevation_gain_in_feed/
Jag fattar inte riktigt sorry. Det stör mig att min snittfart inte syns i feeden. Tolkar jag det inte rätt att elevation syns istället för place om man springer kuperat?
Ja, det verkar inte bättre. Se även denna post på Stravas support/forum -> https://support.strava.com/hc/en-us/community/posts/115000665550/comments/360000177784

skogsvakt

Ny medlem
Strava
NLC sa:
skogsvakt sa:
NLC sa:
skogsvakt sa:
NLC sa:
Ja, det verkar inte bättre. Se även denna post på Stravas support/forum -> https://support.strava.com/hc/en-us/community/posts/115000665550/comments/360000177784
Ok då vet jag att det inte är min klocka som skickar fel uppgifter. Men det är vansinnigt att inte längre visa snittfart. Jag springer på två olika motionsspår och jag vet att elevation blir samma. Men farten vill man ju kunna se snabbt när man scrollar. Detta är vansinne :)!

Havoc 5

Aktiv medlem
Strava
Hej.

Någon som vet vad det här ska betyda?

"No more activity in the last 60 days.
To see your full activity history, visit your Profile or Training Calendar."

Detta är vad jag får upp istället för det vanliga flödet.

geologen

Aktiv medlem
Strava
Havoc 5 sa:
Hej.

Fick samma sak nyss. Laddade om sidan och fick fram det normala igen. Nog bara nån tillfällig hicka på deras server...

Havoc 5

Aktiv medlem
Strava
geologen sa:
Havoc 5 sa:
Hej.

Fick samma sak nyss. Laddade om sidan och fick fram det normala igen. Nog bara nån tillfällig hicka på deras server...
Haha, tack.
Trodde jag missat o pröjsa eller nåt.

BuTTuS

Aktiv medlem
Strava
Har aldrig använt Strava men reggade mig för någon dag sedan. Kan man i efterhand importera pass från Garmin (Connect) eller funkar det bara på nya pass om man länkar kontonen först?

Strava
Hur kommer det sig att strava tillåter folk att ladda upp inne-cykling i km som om det vore på riktigt?

Det är ju en viss skillnad att köra 100km ute i november vs att sitta hemma framför en fläkt!

geologen

Aktiv medlem
Strava
Steel is Real sa:
Hur kommer det sig att strava tillåter folk att ladda upp inne-cykling i km som om det vore på riktigt?

Det är ju en viss skillnad att köra 100km ute i november vs att sitta hemma framför en fläkt!
Jag har börjat göra det för att det är enda sättet att få full analysmöjlighet i Strava. Saknas fartdata får man ingen tidslinje som är fullt funktionell, t ex.

NLC

Aktiv medlem
Strava
geologen sa:
Steel is Real sa:

Jag har börjat göra det för att det är enda sättet att få full analysmöjlighet i Strava. Saknas fartdata får man ingen tidslinje som är fullt funktionell, t ex.
Fast det är väl bara i appen, via hemsidan brukar det funka bra för mig.

geologen

Aktiv medlem
Strava
NLC sa:
geologen sa:
Steel is Real sa:

Appen använder jag inte, det är på webbversionen jag menar.

Testa att lägga upp ett pass med, och ett utan, fartdata, så kommer du att se vad jag menar. Det är en stor skillnad, i alla fall för mig som använder Strava för att analysera mina pass detaljerat.

sivan

Medlem
Strava
Steel is Real sa:

Ställer detta till stora problem för dig och din träning?

NLC

Aktiv medlem
Strava
geologen sa:
NLC sa:
geologen sa:
Steel is Real sa:

Appen använder jag inte, det är på webbversionen jag menar.

Testa att lägga upp ett pass med, och ett utan, fartdata, så kommer du att se vad jag menar. Det är en stor skillnad, i alla fall för mig som använder Strava för att analysera mina pass detaljerat.
Jag har gjort båda men ser ändå inte skillnaden, förutom att man för den förra behöver klicka en extra gång för att se puls/effekt mot tid isf "distans" men kanske vi har olika sätt att analysera datat.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Strava
Nuså, har äntligen pröjsat och blivit Premium-medlem, eller Summit som de kallar det, bara för att vara speciella :)

Ville kvittoredovisa och det behövdes då organisationsnummer (eller registreringsnummer som det heter utomlands), det hittade man då på nedan sida. Nummer 3877582.
https://trademarks.justia.com/776/93/strava-77693713.html

Mailade dem och frågade efter kvitto också, det gick fort, fick det på mail:

kvitto.png

Coolt! Är inte så mycket som intresserar mig av det där förutom heat map. Men en sak som var coolt var ju att segmenten synkas mot cykeldatorn. Samt att man numera får snabbare support sägs det.

Senast ändrad:

NickPick

Aktiv medlem
Strava
Hiskeliga 44 spänn i månaden? :D
Om du inte är så intresserad av det egentligen, men bara vill använda dina friskvårdspengar låter det ju inte så vidare värt.

Analysis räcker bra åt mig, då får jag allt jag använde förr. För övrigt så gillar jag Garmin connect mer.

PatrikHA

Medlem
Strava
Strava verkar ha nytt sätt att avsluta/spara aktivitet, man verkar inte längre kunna editera innan spara, tex välja eget namn på runda, byta cykel, tagga som Commute, man måste nu först spara sedan gå tillbaka och editera.

Har fler detta eller har jag missat någon inställning?

Strava
sivan sa:
Steel is Real sa:

Ställer detta till stora problem för dig och din träning?
Nej, det var en seriös fråga till inne-cyklister! Om du blev kränkt av frågan så är det ditt problem!

Spacekitty

Aktiv medlem
Strava
Låt folk ladda upp vad dom vill. Men ge oss andra möjligheten att filtrera bort all inomhuskörning och pendling att inte visas i våra flöde.

Peth

Aktiv medlem
Strava
Räknas det fortfarande som pendling om en väljer att köra en omväg till och från jobbet? Närmaste vägen är 13 km, men så kort blir det bara dagarna med riktigt uselt väder. En normal dag blir det mellan 30-60 km (i somras blev det några tiomilaturer) till jobbet och 17 km hem.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer