Strava

Strava
Arsozath sa:
Fritzon sa:
Lånar tråden lite. Strava är nytt för mig men verkar lovande. Har loggat min första runda men jag får en massa kyrilliska bokstäver i appen. Nån som vet vad det beror på? Är det för att det är gratisversionen?

Cyklar man på ställen som kryllar av segment så blir det så....

Åtgärdades genom att växla språk i telefonens grundinställningar, ifall nu nån mer skulle råka ut för samma sak och inte orkar lära sig ryska...?

Strava
swedo sa:
swedo sa:
skogsvakt sa:
Fråga. Hur ändrar jag så att andra som inte följer mig på strava inte kan se mina aktiviteter ?

Som NLC skriver gör dem publika. Under "edit" på mobilverskonen uppe till höger (ändra hänglåset till upplåst) eller skiftnyckel i mitten till navigeringmenyn i vänster. (Android/pc)

ha ha - dumstrut på. Tur att det är fredag!

Indeed, svårt med dubbla negationer så tidigt på morgonen :-)

Strava
Är det bara för mig som visningen strular? Funkar hyfsat i webläsaren(där jag laddar upp), men det blir bara skrutt i mobilappen.

Edit: gäller trainerpass

Senast ändrad:
Strava
Utan att stänga av GPS-loggen blir det mer som Brownsk rörelse i planet. Dessutom kan det stöka till ev automatisk inställning av hjulomkrets om man kör med bakhjulssensor.

Strava
Kör jag "Bike indoor" på min Garmin 920xt blir det automatiskt "stationary" på Strava.
Däremot verkar graferna i mobilappen bara visas med distans på x-axeln. Så har man puls, effekt och kadens så får man iaf ingen graf i appen.

Strava
eketjall sa:
Kör jag "Bike indoor" på min Garmin 920xt blir det automatiskt "stationary" på Strava.
Däremot verkar graferna i mobilappen bara visas med distans på x-axeln. Så har man puls, effekt och kadens så får man iaf ingen graf i appen.

Helt rätt, men mobilappen är ju rätt mupp.

Strava
Ja, och sämre blev den nu när man inte kommer till "edit-sidan" från notisen i mobilen när en ny aktivitet automatiskt sync att från Garmin Connect.

Det var inte bra tidigare heller, om man hade fler än en aktivitet bland notiserna, då gick det inte att veta vilken som var vilken.

Det man önskar är ju att man kommer till en edit-sida som innehåller tillräckligt med information för att man ska veta vilken aktivitet det är. Typ starttid, längd och varför inte en karta.

Strava
En fin feature hade varit om Strava på serversidan kunde identifiera vilka sträckor/rutter/tider som man brukar cykelpendla på och sen automagiskt tagga dessa aktiviteter som "Commute". T.ex. som https://support.strava.com/hc/en-us...3007-Automatically-tag-Activities-as-Commute- sen lägga till att man i sitt flöde har möjligheten att filtrera bort andras "commutes" och bara se "rides", "races" eller "workouts"

Tills dess kanske man får köra något hack som https://www.reddit.com/r/bikecommut...ial_fully_automatic_strava_commute_recording/

Strava
Hej alla män, snälla kolla era Stravainsträllningar så att ni är inloggade som män och inte kvinnor. Jag börjar bli trött på att rensa i träsket av felinloggningar och vill antingen behålla mina QOMs eller bli av med dem för att en stark tjej kört fortare.

Och när jag ändå håller på så är det bra om ni inte heller lånar flickvännens GPS, era pass hamnar liksom väldigt lätt på hennes logg då också..

MVH Stravapolisen

Strava
NLC sa:
En fin feature hade varit om Strava på serversidan kunde identifiera vilka sträckor/rutter/tider som man brukar cykelpendla på och sen automagiskt tagga dessa aktiviteter som "Commute". T.ex. som https://support.strava.com/hc/en-us...3007-Automatically-tag-Activities-as-Commute- sen lägga till att man i sitt flöde har möjligheten att filtrera bort andras "commutes" och bara se "rides", "races" eller "workouts"

Tills dess kanske man får köra något hack som https://www.reddit.com/r/bikecommut...ial_fully_automatic_strava_commute_recording/
http://commutemarker.com

Strava
Raggamuffin sa:
Någon mer som har problem med auto-sync med garmin connect?

Ja, senaste dagarna har det varit lite sporadiskt, men jag misstänker kopplingen telefon-garmin, och att uppladdningen sker på kvällen när gardin får wifi.

Förut skedde uppladdning två gånger per dag.

(men jag inser att jag inte har koll på hur uppladdningen sker. Enbart via bt och telefon, eller om wifi är en väg)

Strava
Strava
Henrik_E sa:
eketjall sa:
Raggamuffin sa:
Min edge har skickat det till telefonen som skickat det till garmin connect, men sen tog det stopp.
Ja för mig så auto-synkade inte 3st aktiviteter mellan kl 19 och 22 igår.
Strava låg nere i går kväll.
Jo, tack jag vet. Det var mest en bekräftelse på andras upplevelser. Och att det inte automagiskt auto-synkar när Strava kom igång igen.

Strava
Daniel_S sa:
Hoppsan, nu beaktar Fitness & freshness funktionen alla aktiviteter, inte enbart cyklandet. Den är kul att följa med, även om det inte är exakt vetenskap.
Kul, precis lagom tills gratistillägget StavistiX fixade så att man får den datan även för simning UTAN pulsmätning :-) (baserat på tröskelfart i det fallet)

Strava
Fråga/Fundering 1:
Nån som kommit på ett bra sätt att se vem/vilka som cyklat ett visst segment på en specifik dag (inte bara idag, denna vecka, denna månad eller innevarande år) ? T.ex. om jag vill veta hur många (om någon) som cyklade (och loggade) https://www.strava.com/segments/6075251

Fråga/Fundering 2:
I Strava-appen ser man på "overview" för en aktivitet en kartbild som verkar vara OSM-baserad klickar man sen på kartan är det en Google maps-karta väldigt irriterande med MTB-aktiviteter då typ varenda stig saknas på den senare. Hur kan man i mobiluren smidigast se sin egen (eller någon annans) aktivitet med OSM som kartunderlag ?

Strava
NLC sa:
Fråga/Fundering 1:
Nån som kommit på ett bra sätt att se vem/vilka som cyklat ett visst segment på en specifik dag (inte bara idag, denna vecka, denna månad eller innevarande år) ? T.ex. om jag vill veta hur många (om någon) som cyklade (och loggade) https://www.strava.com/segments/6075251

Fråga/Fundering 2:
I Strava-appen ser man på "overview" för en aktivitet en kartbild som verkar vara OSM-baserad klickar man sen på kartan är det en Google maps-karta väldigt irriterande med MTB-aktiviteter då typ varenda stig saknas på den senare. Hur kan man i mobiluren smidigast se sin egen (eller någon annans) aktivitet med OSM som kartunderlag ?

På fråga 2.

Ladda ner GPX - visa spåret i orux med önskad karta laddad. Inte perfekt, men man ser iaf var och hur det kördes. Har du modern mobil med stor skärm kan du ha strava och orux uppe brevid varandra.

Strava
2st frågor :)

Kan man utan att vara sync med Garmin Connect ladda upp enstaka rutter utan en dator, bara tillgång till iPad/iPhone?

Hur gör man så att watten bara kan ses av mig själv?

Strava
elles sa:
2st frågor :)

Kan man utan att vara sync med Garmin Connect ladda upp enstaka rutter utan en dator, bara tillgång till iPad/iPhone?

Hur gör man så att watten bara kan ses av mig själv?

Ligger rutterna på en garminenhet och du vill av okänd orsak inte använda garmin connect?

Tillbaka
Topp