Stravafråga

Markus F

Aktiv medlem
Stravafråga
Hej! Fick en Samsung Galaxy på jobbet idag och inledde med att tanka ner Strava. Men det måste ju gå att byta enhet från miles och feet till km och meter, eller hur? Jag hittar inte inställningarna.

Stravafråga
Eller höger beroende på vad tillverkaren har valt. Men på andra sidan om "home" mot vad "back" är. Eller om du har senaste JB så kan det vara en soft key uppe i högra hörnet också. Vilken Galaxy är det (går typ 13 på dussinet)?

Stravafråga
När vi ändå håller på, hur kör man ett segment egentligen? Slår man igång 'record' och sedan cyklar igenom olika segment eller?

Letade lite i FAQ men känner mig som en riktig fruktkaka. Trodde man var lite av en appkung...

..snarare apkung känns det som nu.

Stravafråga
Ja. Du cyklar din runda som vanligt och spelar in den antingen med appen eller med GPS, Strava matchar sen den inspelade rutten mot möjliga segment.

Stravafråga
Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> När vi ändå håller på, hur kör man ett
> segment egentligen? Slår man igång 'record' och
> sedan cyklar igenom olika segment eller?
>
> Letade lite i FAQ men känner mig som en riktig
> fruktkaka. Trodde man var lite av en appkung...
>
>
> ..snarare apkung känns det som nu.

Tjena apkung'en, ingen fara jag tyckte också det var rätt otydligt till en början.
Men du anar hel korrekt, det är bara att spara din runda så kommer STRAVA sedan när du är klar att lista dina tider de segment du kört på.
Väl framför datorn kan du sedan titta på din tur och skapa egna segment enl denna video:
, jag personligen gillar flera och kortare segment eftersom det inte känns så (trafik)säkert att köra "max" under längre sträckor...

// Larsa

Stravafråga
JLarsson skrev:
> Men vad i hela h-e ska du med strava till?

Vet inte riktigt. Senast jag höll på med sånt här så hade jag en jättetuff Nokiatelefon med bikekit som blev urladdad innan man ens kom till Hammarbybacken.

Stravafråga
Markus F skrev:
> Nänä Fredrik, 08XC har jag lämnat bakom mig.
> Däremot tänkte jag klaga på det bristande
> underhållet av NS-banorna i Sickla.

De vid Fiskartorpet är också i dåligt skick, du kanske kan snickra lite där också?

Stravafråga
Jag brukar också Strava till att tracke mina turer. Känner ni till något bra (freeware) tool till att redigera gpx från Strava? Tänker på att laga mina egna höjdprofiler mm.?!
Tack!

Tillbaka
Topp