Street tail hoj funkar till barn?

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Funderar på ifall nån 24" typ inspirerd skulle funka sim barn cykel om man drevar om den lite? På så sätt skulle nog alla ja förutom tjejen i familjen dop en schysst cykel även jag då :-) nån som har en sån å barn på ca 135 cm eller bara nån idé de kanske är för långa eller långa vevarmar ja inte vet jag bara en idé jag funderar på...

Trialcyklar brukar ha ganska breda vevhus för att få plats med breda däck back i kombination med korta kedjestag. Det brukar innebära att man, även som vuxen, står ganska bredbent över pedalerna. Kanske något att kika närmare på först. Den effekten kan ju bli extra överdriven för en liten en.

Med reservation för att det var några år sedan jag larvade runt på trialcykel, och att det då var en 26tummare.

Även om höjden blir okej kommer den troligen vara för lång. Min grabb har försökt cykla på min trial någon gång men den har varit alldeles för lång.

Ja längden är det jag men funderar mest på ramarna skilljer inte så mycket på men det brukar ju sitta väldigt långa styrstolpar & breda styren på så det kanske bara är att köpa en ny vanlig barncykel helt enkelt....Känner ju tyvärr ingen som har en i Örebro så att man skulle kunna testa bara 26"are.

Tillbaka
Topp