Strippad bromsbeläggsjusterare, främre bromsar (mekaniska)

Skulle testa hemma att byta slang (innan det väl händer ute mitt ute ingenstans) för första gången. Märkte att bromsskivan gnuggade mot bromsbelägget. Försökte justera det och simsalabim blev skruven stripad. Vet ärligt talat inte hur det händer men allt jag vet är att jag är fullständigt dum i huvudet.

I alla fall, är tacksam om ni har några idéer innan jag skamlöst rullar med endast bakbromsen till min LBS.

Bilagor

• IMG_8602.jpeg
    IMG_8602.jpeg
    206.6 KB · Besök: 137
testa mosa in en torx bits dom brukar va lite koniska o kunna greppa i dylika fadäser men mer troligt är du antingen inte fått hjulet rätt i dropsen eller att hjulet suttit fel tidigare o bromsen e justerad efter det

hur som så justerar du bromsoket i sidledes o inte ändra padsen ut eller in padsen justeras om beläggen är slitna eller bromsen tar dåligt/långt in

Jag misstänker precis som du säger att den satt fel innan. Har korrigerat utifrån det men när jag skulle justera avståndet mellan padsen till själva skivan så lämnade jag mer utrymme än vad som behövdes, och skulle minska på avståndet därefter. Men för någon anledning blev den strippad. Det verkar sitta fint nu men problemet är att jag måste dra i bromsen som i helvete att få effekt...

Tjena!

Ser nästan ut som att den är dragen i botten. Ta en bild ovanifrån på oket så man ser beläggen och skivan.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp