[Stulen 080104] Cannondale Badboy 700, Skeppsbron, Sthlm

Tille

Aktiv medlem
Så var det dags igen!

Fick min cykel stulen under lunchen idag 080104 mellan 12:30-13:30. Stod fastlåst genom bakhjul och ram i en stolpe under lunchen idag med ett enklare Abus vajerlås (jaja, jag vet, men det var typ kuling ute, så jag trodde tjuvarna hade semester).

Enligt ovan rör det sig om en vinter-singlespeedad Cannondale Bad Boy 700 med smala SKS-skärmar. Andra kännetecken är smalt avsågat Eastonstyre, svart bashguard och en silvrig Surly Singleator. Ramen kan identifieras genom skrapmärken på styrröret efter mindre bra vajerdragning till bromsarna och märken efter bl.a. låsfäste på överröret (numera borttaget). Den övre bilden är lite äldre och innan singlifieringen samt med originalstyret.

Hojta till om den syns till någonstans.

DSC00394.JPG ht=544

DSC00817.JPG ht=544

cerro

Aktiv medlem
Åh, så tråkigt att höra. hösten 2005 blev min Bad Boy stulen i Helsingborg. Undrar om Bad Boys dras till cykeln eller något.

kitzblitz

Aktiv medlem
Skittråkigt: hoppas du får tillbaka den!

Men får jag fråga: är det en kombinerad mek-och-vinställ du har? Perfekt!

Tille

Aktiv medlem
Ojsan - här har man inte följt sin egen tråd.

kitzblitz:
Inte riktigt kombinerat, men vinet måste självfallet alltid vara i matchande ställ och nära till hands.

För övrigt har cykeln inte visat några livstecken, men försäkringsbolaget har godkänt anmälan och skickar pengar inom kort.
Det blir nog ingen ny Bad Boy, trots att jag verkligen gillade den. Det får nog bli en ratbike för pendlingen, i varje fall till utseendet :-)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer