STULEN: Avanti Competitor i Gävle (Hille)

Engström

Medlem
Avanti-Competitor.jpg

Natten mellan den 8:e och 9:e juli blev min kära Avanti stulen, precis nedanför mitt sovrumsfönster :(

Har inte polisanmält det än men ska göra det imorgon och kolla upp vad jag får tillbaka på försäkringen, hoppas jag får råd med en ny. Skulle vara trevligt om någon fick syn på den och kunnde ge några tips men det är kanske inte så troligt. Jahopp, inget mer cyklande för mig ett tag framöver.

/Petter

EDIT: Vet nu att den blev stulen mellan 14:00 och 21:00 den 8:e.

Senast redigerad av en moderator:
Deimos skrev:
-------------------------------------------------------
> precis nedanför mitt sovrumsfönster

Så den stod parkerad utomhus? Då är det ca 100% chans att den blir stulen tyvärr. Beklagar förlusten.

robbanf skrev:
> Deimos skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > precis nedanför mitt sovrumsfönster
>
> Så den stod parkerad utomhus? Då är det ca 100%
> chans att den blir stulen tyvärr. Beklagar
> förlusten.
>
>
> / Robban

Kan så vara, men bor i ett radhusområde som är ganska slutet från omvärlden. Klantigt av mig att ställa den där.

Jag ska oxå ha gluggarna öppna.

Fick min båt stulen för tre veckor sedan ( den låg i Testeboån). Men en kompis hittade den drivandes i ån med två pajsare som påstod att de hade fått den av en kompis tidigare på dagen. Men de lämnade över båten till honom och tog en kasse med bilstereoapparater som de hade med sig och sprang. Kompisen ringde polisen, men så vitt jag vet så går lurkarna fria.

Lyssnade på radion idag, det var ett inslag om hälare. De sålde massor via blocket, men de satte in annonsen i någon annan del av landet. Så sök på blocket och ta med hela landet i sökningen, hittar du cykeln, tipsa polisen så kanske de kan haffa ligisten.

Det är tråkigt, likaväl är det tråkigt att jag nu skickar mina sista kondoleanser till ABUS-lås-cyklister. Jag har tröttnat och säger detta för sista gången: Fina cyklar har inget utomhus att göra. Det är inomhus de ska placeras, bland de andra sakerna som vi värderar högst.

Bianchi oskar skrev:
> om man har hojjen ute får man skylla sig själv
> tycker jag!
>
> MVH oskar olsson
> ----------------------
> <10500gr XC Bianchi Tycoon 5800 '00
> <urban Specialized P.2 '05
> <ram Bianchi Mutt 7700 '04
> <knäckt, knäckt, knäckt Bianchi x32al '98
>
> ride fast. ride .

Jo det är tyvärr så.

Tack för tipsen om blocket osv, hade inte tänkt på det. Finns det några fler populära annonsmarknader?

EDIT: Hittade några sidor här.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp