Stulen Cannondale Bad Boy 2 i Traneberg, Bromma, Stockholm, tips på hantering?

Tja,
Blev i helgen av med min Cannondale Bad Boy. Ställd och låst utanför lägenheten i Traneberg, Bromma, Stockholm tillsammans med andra cyklar som överlevde.
Förutom att polisanmäla, bevaka Blocket och Marketplace, finns det fler tips på hur man kan göra för att ha störst chans att få tillbaka den?
Försäkringsbolaget är också kontaktat förstås, men det hjälper mig inte att hitta cykeln.

Vid tillfället hade den förutom "horn" på styrändarna också Musguard stänkskärmar, thule snabbfäste för barnstol och en mobilhållare fäst på styrstammen.

Tack på förhand,

//Emil

Bilagor

• 205345891_555624328770752_3280533376842752474_n.jpg
    205345891_555624328770752_3280533376842752474_n.jpg
    89.2 KB · Besök: 121
Senast ändrad:
Du kan skriva var i landet den försvann så är det fler ögon som håller koll efter din cykel. Köp bättre lås eller lås den på bättre sätt framöver - hjälper inte dig nu men med ett U-lås som är låst igenom bakhjul, baktriangel och fast föremål så förhindras många stölder

Lägg till plats och cykelmodell i rubriken på tråden, samt bild i startinlägget, så kommer folk hålla utkik. Annars har du nog gjort det som kan göras. Nästa cykel parkerar du inomhus om du är rädd om den.

Du kan skriva var i landet den försvann så är det fler ögon som håller koll efter din cykel. Köp bättre lås eller lås den på bättre sätt framöver - hjälper inte dig nu men med ett U-lås som är låst igenom bakhjul, baktriangel och fast föremål så förhindras många stölder
Jo det som var det stora felet var väl att den inte satt fast vid ett fast föremål. Vi har bara cykelställ i föreningen och inga stolpar eller liknande att kedja fast i. Har använt ett Trelock B4 som jag fäst i ramen och bakhjulet, men som förstås bara är att bära därifrån. Däremot kunde man ställt in den i källaren, men det är lätt att vara efterklok...

Min sons racer blev stulen för något år sedan. Jag började genast bevaka Blocket, FB Market och t o m Tradera, och några dagar senare dök den upp på FB Market. Jag kontaktade säljaren, sade att jag var intresserad och bestämde träff. Jag ringde Bängen också, men de var inte så intresserade av att hjälpa till. Nu gick allt bra, jag fick tillbaka cykeln av tjuvens pappa utan drama. Mest besviken var jag nog på Farbror Blås brist på engagemang.

Sedan finns det en sida som heter Skuggfolkets Basar på FB också, sidan känns ganska shady, där skulle den kanske kunna dyka upp.

Lycka till i alla fall, skittrist när man inte får ha sina cyklar ifred!

en bekant som är gammal utredare o jag satt för en tid sen o surra över nåra öl o kom in på tjyvgods och han kunde konstatera att en hel del stöldgods generellt försvinner via shpock och cyklar även via begcykel.com då dessa inte är lika säkerhetsfokuserade som blocket och till viss del marketplace och att ett av de största problemen att ligga o bevaka oavsett plattform är att buset inte e så bra på kunna stava märket o modell o stavar ofta fel eller bara skriver tex cykel vilket gör de hela svårbevakat

Tillbaka
Topp