Stulen cykel!

mickeselvin

Ny medlem
Stulen cykel!
Hej!

Jag lägger ut en liten efterlysning här. Det otroligt tråkiga att jag fick min cykel stulen har inträffat. Det skedde natten mellan måndag och tisdag och ni ser ju hur den ser ut på bilden. Tjuven vet förmodligen inte vad han han snott för den är varken lättsåld eller lätt att köra på själv utan att väcka uppmärksamhet. Det finns inte direkt många i Sverige och jag har med stor hjälp lyckats sprida detta ganska bra. Skulle ni springa på den eller hör något är jag tacksam för tips.

Mvh
Mikael Selvin
www.mickeselvin.se
mickeselvin@hotmail.com
0739-373513

Bilagor

• nyplasma.jpg
    nyplasma.jpg
    69.1 KB · Besök: 22
Stulen cykel!
Ja, eller dumpas sönderslagen någonstans när han inser att det inte är så lätt att få pengar för den ... Med tanke på vad som INTE stals i lokalen är jag säker på att det var fixarfrasse :)

Stulen cykel!
Ja sälja den kan nog tjuven knappast göra, har fått 3!st mejl i dag från olika delar av triathlon sverige om att den är snodd. Läste att du inte tänkte ge dig om att få den funnen, märker det :-)

Stulen cykel!
Fan va bittert. Vågar man en säga nu att det var en riktigt snygg sak. Hoppas den kommer till rätta och hoppas att den var redigt försäkrad. Den ser inte billig ut..

Stulen cykel!
Jo, jag var riktigt nöjd med den och oavsett hur det här går kommer jag satsa på en likadan igen. Lite tröst i bedrövelsen är i alla fall att hjulen på bilden står i mitt sovrum :)

Stulen cykel!
Cykeln är återfunnen!!!!!!!!!!!!!

Igår efter jobbet blev jag uppringd av en vänlig kille som under arbetstid av en slump sett en vit Scott Plasma ståendes i en trappuppgång i Brickebacken. Han hade sett min efterlysning tidigare då han är medlem i Örebrocyklisterna och såg att det med stor sannolikhet var min. Jag åkte till den angivna adressen och där stod den låst med ett litet hänglås. Då den var smutsig men i övrigt oskadad antar jag att personen i fråga använt den som brukscykel de här två veckorna ... Polisen kontaktades och jag får hämta ut min pärla i morgon!

Ett stort tack till alla som hjälpt mig i jakten, utan er hade det inte gått! Jag har verkligen fått stor hjälp med att sprida detta och det var turaktigt att just en person som läst om mitt öde råkade få syn på den. Jag har fått otroligt mycket gensvar och det är många som engagerat sig. Det lönar sig tydligen inte att stjäla en cykel inom den här kretsen :)

Ett extra stort tack till Magnus som hittade cykeln!

Stulen cykel!
fint att du fick tillbaka den, hoppas du belönade han som fann den. inte för att man kan kräva det, men det är en fin gest. hur blev den egentligen stulen?

Stulen cykel!
Tron på mänskligheten ja...

Sen som fan till jobbet i tisdags. Tar bilen, parkerar i P-hus. Ut med väska o lite andra grejor. Har mobilen i handen. Kommer fram till kontoret, ingen mobil. Shit, måste ha sumpat den. Ringer den för att se om nån svarar, inget svar. Hinner inte backtracka, måste in på möte. Senare ringer nån vårt gruppnummer (=det nummer som syns när man ringer ut) och säger att hon hittat en telefon i P-huset. Hon ringde det nummer som fanns som missat samtal. Damen lägger telefonen vid vindrutetorkarna på bilen och där ligger den när jag hämtar den :)

Stulen cykel!
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Om en dag på jobbet.

Trevligt med ytterligare en solskenshistoria i dessa tider. :-)

Tillbaka
Topp