Stulen Klein Adroit på Sveavägen

AronHindi

Ny medlem
Snyft...den 5 november ca kl. 19.00 stals min Klein Adroit utanför FriskisSvettis
på Sveavägen i Stockholm. Då det är en relativt ovanlig hoj skulle jag uppskatta
om någon ser eller hör talas om den. Det är 97års modell med ett integrerat Klein
styre. Växelindikatorn till bakbromsen saknas och på ramen sitter en genomskinlig
Cykloteket-dekal. Samma färg men med svart/gul Judy SL framgaffel som helbilden nedan.

/AH

e6ed39a2-c9f2-452d-967f-64acf7e8490c.jpg ht=180

attitudeside.jpg ht=335

Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, inte heller smycken. Tack.

Senast redigerad av en moderator:
Shit, vad tråkig! Vad är för spec annars än gaffel?
Ska hålla ögon öppett....Ber om ursäkt för alla Klein ägare som blir stoppade under nästa par veckor!

AronHindi skrev:
-------------------------------------------------------
> Snyft...den 5 november ca kl. 19.00 stals min
> Klein Adroit

Den som gjorde det borde sättas i spottstock !!!

Per skrev:

> Den som gjorde det borde sättas i spottstock !!!

Eller straffkn*llas med en sunkig Suntour gaffel. Fan vad förbannad jag blir att folk ska hålla på så, man vågar ju knappt använda sina cyklar för risken att bli av med skiten!

Lite mer info om utseendet:

XTR rakt över. Bakväxeln är lite skrapad. Växelindikatorn (där du ser vilken växel som är i)
till bakväxeln saknas. genomskinliga handtag. FI´ZI:K sadel, röd där bak. Svart sadelstolpe
(har för mig att det står Thomson på den). Gul/svart Judy SL dämp fram (ram, styre och gaffel
ser precis ut som den lilla bilden på bara ramen).

Plaststänkskärmar fram och bak. Pedaler för Shimano-skor. På ramen sitter även en Klein-dekal
med amerikanska flaggan och ett stort M för medium-storleken på ramen. På styret fäste för
lampa, Polar-klocka och Sigma-dator.

Tack på förhand!

AH

JÄKLIGT synd på en sådan fin hojj, Klein gjorde (o gör kanske fina nu me, men inte samma sak när de ägs av trek) riktigt fina hojjar, o vilken lack de hade sen.

inte för att vara taskig, men vafan gjorde en sådan fin hoj utanför friskis & svettis utan nån som stod o vakta den me livet som insats?

"Snyft...den 5 november ca kl. 19.00 stals min Klein Adroit utanför FriskisSvettis
på Sveavägen i Stockholm."

No offence, men lite väl naivt att tro den skulle stå kvar någon längre tid oavsett mängd lås...
Klein är väl inte känd som ngn budget modell direkt!
Hoppas du får tillbaka den.

Jensen skrev:
>
> inte för att vara taskig, men vafan gjorde en
> sådan fin hoj utanför friskis & svettis utan
> nån som stod o vakta den me livet som insats?

Det är såklart lika tråkigt oavsett var hur och när den blev stulen men nyttigt för oss andra att kunna bygga upp en egen känsla för hur cyklar blir stulna. Framförallt får man såklart hoppas att en postning hjälper till att återböra cykeln till sin ägare, det har ju faktiskt hänt ett par gånger efter liknande trådar. Däremot har jag aldrig läst här eller hört direkt från någon annan att han/hon fått sin cykel snodd när den varit fastlåst med rejält bygellås i något stadigt. Iallafall vad jag kan komma på såhär på rak arm. Det händer ju såklart också men är det verkligen så vanligt? Bra att veta för att göra en bedömning om vad man vågar lämna var och hur.

Igen: fan vad surt. Den känns ju helläcker! =(

Lider med dig! Håller tummarna att du får tillbaka den och att I D O T E N(!!!) som stal den inte får den puckade idén att lacka om den... :(

Blir så jävla trött, förbannad och arg!!! Vågar inte lämmna någon av mina cykla utan uppsikt längre! Ska spana med hökögon efter den AronHindi!

baby fat skrev:
Däremot har jag aldrig läst här eller
> hört direkt från någon annan att han/hon fått
> sin cykel snodd när den varit fastlåst med
> rejält bygellås i något stadigt. Iallafall vad
> jag kan komma på såhär på rak arm. Det händer
> ju såklart också men är det verkligen så
> vanligt? Bra att veta för att göra en bedömning
> om vad man vågar lämna var och hur.
>
Mitt ABUs Granit knäcktes en måndagförmiddag med domkraft (enl. T-H) 2 kvarter längre söderut. Ridleyn var låst mot en lyktstolpe. Det enda som satt kvar var låset.
Kan passa på att varna den som ganska ofta parkar sin gula "Lindskog" (tror jag, eget märke?) cross m. väldigt smalt bockstyre utanför kinarestaurangen där att den ev sitter lite löst oavsett låsanordning.
Fast jag vet inte min Ridley var kanske nyare och "snyggare".

Kommer självklrt att hålla ögonen öppna efter Kleinen som jag f.ö. tror att jag spanat in vid nåt tidigare tillfälle, om det är i dom krokarna.

Borde kanske ha haft en beväpnad vakt vid cykeln men,
jag var inne en timme på F&S, cykeln var var fastlåst i ramen, runt
en stolpe med ett kraftigt Cryptonite-bygellås. En stålvajer runt
båda hjulen. Den stod dessutom väl synlig, med massor av gatljus och
en ständig ström med människor som passerade.

Tack för att ni håller ögen öppna!

/AH

AronHindi skrev:
> Borde kanske ha haft en beväpnad vakt vid cykeln
> men,
> jag var inne en timme på F&S, cykeln var var
> fastlåst i ramen, runt
> en stolpe med ett kraftigt Cryptonite-bygellås.
> En stålvajer runt
> båda hjulen. Den stod dessutom väl synlig, med
> massor av gatljus och
> en ständig ström med människor som passerade.
>
> Tack för att ni håller ögen öppna!
>
> /AH

Hur f-n är det möjligt? Man vill ju bara lipa. Och cykla Yosemite. Spanar självfallet.

Jag är förvånad. Även om jag givetvis är medveten låsens otillräcklighet. Känns ju för djävligt att man inte ska kunna använda sina cyklar som transportmedel även om man tänkte kliva av dem ett tag! Glömde säga att jag håller ögonen öppna.

parvus skrev:
> Förvånad?
>
>
>
> :/

Fan är det för fel på människor???

Gumae skrev:
> parvus skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Förvånad?
> >
> >
> >
> > :/
>
>
> Fan är det för fel på människor???

Det roliga (eller tråkiga?) är när polisen paserar honom på slutet...

grejen är ju att det visat sig att många kollar när nån bryter upp hoj, men väldigt få har civilkurage att gå fram o stoppa stölden, så att det ä mycket folk i rörelse, ökar visserligen chansen att nån ska stoppa det, men det ä tyvärr ingen garanti. sen äre som sagt så, att VILL nån verkligen ha cykeln, och vet vad han gör, kan man nog få upp det mesta.

och det finns inget som heter "bara" en timme :D en timme är en evighet.

vill poängtera att ja inte menar nå illa. det ä bara så jäkla synd att en sådan hojj ska få försvinna :(

Det finns bara en sak som är värre än att någon blivit av med sin ögonsten och det är alla smart-fucking-asses som tvångsmässigt måste posta att "skyll dig själv eftersom du låste en cykel utanför F&S din dumme jävel, hur kunde du vara så korkad?"

Jaha, så nu är det jag och en tjuv som cyklar Klein i Sthlm. Det är för jävligt!!!
Ser jag cykeln ringer jag 112 och följer cykeln tills polisen tar över.
Hoppas den kommer tillrätta (med originallacken)!

Michael P skrev:
> Jaha, så nu är det jag och en tjuv som cyklar
> Klein i Sthlm. Det är för jävligt!!!
> Ser jag cykeln ringer jag 112 och följer cykeln
> tills polisen tar över.
> Hoppas den kommer tillrätta (med originallacken)!

Det är du, tjuven och "Kadens-Åsa"...
Hon har oxå en Klein Adroit i samma färg.
Så ser du henne behöver du inte följa efter för cykelns skull... ;-)

EDIT: Tråkigt AH, synd på så fin hoj. Håller utkik jag med.

Michael P skrev:
> Jaha, så nu är det jag och en tjuv som cyklar
> Klein i Sthlm. Det är för jävligt!!!

Hmmm - jag cyklade en Klein i morse; är jag då tjuven? Det var tråkigt det.

Skittråkigt AronHindi. Jag håller ögonen öppet! Hoppas bara dem inte lacka om den...

Den stora bilden ovan ser (tycker jag) ut att vara en Klein "Attitude" (och inte en "Adroit"), kanske bra att veta om när jakten nu pågår för fullt.
Så "Attitude" ägare som jag (*lycklig*) kan lugnt cykla vidare.....men med ögonen på skaft förstås.

Men det är så himla trist att cyklar i Sverige aldrig verkar kunna få vara ifred.
Jag har inga som helst problem med att parkera min hoj här, oftast "låst" genom att jag ber någon i närheten hålla ett öga på den, och då gäller det ändå ett ganska fattigt land (Sri Lanka).

Kanske även spelar en viss roll att polisen (eller ännu värre mobben) här har ett viss dragning till att skapa "instant justice" (alltså förverkliga lite av happyförslagen hur tjuvar ska tas), vilket i sig kan vara mycket otäckt när det händer.

Bävar dock en del inför den dag jag flyttar tillbaka till Sverige, och inte längre kan lämna cykeln utom synhåll.

Per Dans

kitzblitz skrev:
> Michael P skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jaha, så nu är det jag och en tjuv som cyklar
> > Klein i Sthlm. Det är för jävligt!!!
>
> Hmmm - jag cyklade en Klein i morse; är jag då
> tjuven? Det var tråkigt det.
>
> Skittråkigt AronHindi. Jag håller ögonen
> öppet! Hoppas bara dem inte lacka om den...

Jag ber om ursäkt, jag vet att vi är några st som cyklar på Klein i Sthlm.
Hur många är vi?

Tobe här på forumet har en snarlik Adroit av 97 års modell med i stort sett full XTR. Men det är inte så ofta den ser dagsljus tror jag :)

Stämmer som Per Dans skriver ovan, den stora bilden är på en "Attitude" och inte "Adroit"
(hittade inte någon större bild på en "Adroit", de ser dock ganska lika ut). På Adroit står
det, nedsänkt i lacken, Adroit. Vad som verkligen "står ut" är att styre och styrstam och styrstolpe
är gjutet i ett stycke (svart). Den lilla bilden, på bara ramen, ser man exakt hur den ser ut.

Tack till alla extra ögon!

/AH

Jag har en helt identisk Klein Adroit -97 med full XTR. Det är nog bara att jag har kvar växelindikatorn som skiljer sig. Får jag stilla vädja om att ni frågar innan ni avlossar hagelbrakaren efter mig.

Calle

bruce skrev:
-------------------------------------------------------------------------------------
> Hur f-n är det möjligt? Man vill ju bara lipa. Och cykla Yosemite. Spanar självfallet.

Åker Yosemite som fulhoj, men det hjälper inte. Blev av med (skiv)fram- o bakhjul härom veckan. När han var på det humöret brukade farsgubben säga: -jävla ungar, det ni inte kan äta upp har ni sönder! Samma sak med hojar, det de inte kan stjäla trashar de, bara att kolla in alla söndersparkade cyklar som sitter fastlåsta överallt i stan... Dags att bilda Bike Vigilantes och patrullera stadens gator?

/Camaleonte

Det är nog inte bara på gatorna man skall spana, håll ögonen öppna på Blocket och andra annonssajter! Hoppas att du får tillbaka hojen. Skulle banditen mot förmodan gripas så lär han dessvärre inte få något nämnvärt straff.

Kan bara beklaga, förjävligt...

Var utanför F&S stod den? Jag såg en (det måste varit din!) Klein fastlåst utmed Sveavägen när jag lämnade F&S strax innan 19:00 (ca 18:55) den 5:e. Så buset måste varit snabbt i sina illdåd! Hoppas du hittar din cukel (och den som tog den)!!!

/kwb

trist, mycket trist. Jag skulle vilja säg anågonting hurtigt här.... Jag tänkte dock ge ett tips. Åtminstone i vissa fall med organiserade cykelligor så skeppas cyklarna till annan ort för att säljas där. Därför kan det vara lämpligt att vara på sin vakt även utanför Stockholm. Detta fenomen kanske har försvunnit med Blocket och dylika hemsidor där man kan kränga grejorna över hela landet hemifrån.... Nåväl bara en tanke.

Hoppas att det löser sig.

Beklagar förlusten.
Blir så j-a arg på alla dessa puckon som snor andras
grejer. Jag skall hålla ögon öppna och rapportera
om jag ser nått. Just Klein Adroit är bland de snyggaste
cyklar som gjorts.

Maq

jomper skrev:
> Tobe här på forumet har en snarlik Adroit av 97
> års modell med i stort sett full XTR. Men det är
> inte så ofta den ser dagsljus tror jag :)

Ramsettet i den lilla bilden i första inlägget är en sån jag har!

Tro det eller ej, men den har rullat mest i år!

Mest asfalt så det är ju lite ovärdigt för den hojen...

Kondisen är inte vad en sån hoj kräver i skogen.. =/

Det mest trista är väl att tjuven sannolikt fattar att det inte är en hoj man kan hoja runt med utan att riskera att stöta på ägaren. Ingen människa med sina sinnens fulla bruk i behåll målar ju om en Klein. En ommålad skulle man ju direkt misstänka var stulen.

AronHindi skrev:
> Stämmer precis, det är den som brukar (brukade)
> stå utanför
> Fler Bollar i Luften på Tomtebogatan.
>
> /AH

Fan va trist, jag har njutit av den när jag då och då knallat förbi på lunchen!

Undrar om man kan montera in en GPS sändare i hojen som på bättre bilar. Blir den stulen går den lätt att spåra. Det skulle nästan behövas om man vill kunna lämna en Klein låst ute på stan.

Tillbaka
Topp