Stulen Kona Process 134 - 2015 - Storlek L - Göteborg

Hejsan,

Det har varit inbrott i vårt förråd i Kungsladugård i Göteborg varifrån min Kona Process 134 blev stulen. Tidpunkt har jag inte exakt men under denna veckan (2016-05-15). Inga egentliga kännetecken mer än att det sitter en mudgard på fram, genomskinligt ramskydd från biltema samt att "rälsen" som sadeln fäster med har fått sig en smäll och är lite skev. Om ni hör eller ser något hör gärna av er.

Bilagor

• Kona Process 134.jpg
    Kona Process 134.jpg
    73.3 KB · Besök: 35
Senast ändrad:
En kompis blev av med sin cykel i området för några veckor sedan. Också källarförråd. Grannen hade sett en skåpbil med firmanamn som han inte kom ihåg men det hade med glasmästare att göra. Kan ju vara samma personer...

Akoa sa:
...hade sett en skåpbil med firmanamn som han inte kom ihåg men det hade med glasmästare att göra...

Di trodde la di va oosyynlia då änna

Ursäkta OT men kunde inte låta bli.

Håller med övriga; Beklaghar sorgen, det är för jävligt att folk inte kan förstå skillnad på mitt och ditt.

Såg en snubbe på en mer eller mindre identisk cykel med fiskespö i högsta hugg vid godhemsgatan igår vid tvåtiden, det var alltså inte du? Grymt surt på en så fin cykel, hoppas verkligen den kommer tillbaka!

Bor vid Mariaplan jag också, mer exakt precis vid plaskdammen. Inga turer med fiskespö det senaste så det var inte jag. Känns ju (ursäkta språket) för j******t att inte ens kunna ha den inlåst i förråd. Var ska man då ha den?

Tack! Blev taggad ett tag och skulle kavla upp armarna och pumpa upp biceps. Men det där är "tyvärr" inte min cykel, såvida hen inte satt på dekaler och bytt pedaler innan. Jakten fortsätter!

Håller utsik i hisingen. Men dessa stölder. Jag tror det är ligor från andra länder, dem kommer till Sverige, och stjäl massa cyklar. Sedan drar dem till sina länder och säljer cyklarna. Man är ju inte så dum att man läggar in en annons på blocket......
Dessutom skulle du se någon cykla runt på cykeln så är det förmodligen en oskyldig privatperson som köpt cykeln av tjuven.

colan sa:
Håller utsik i hisingen. Men dessa stölder. Jag tror det är ligor från andra länder, dem kommer till Sverige, och stjäl massa cyklar. Sedan drar dem till sina länder och säljer cyklarna. Man är ju inte så dum att man läggar in en annons på blocket......
Dessutom skulle du se någon cykla runt på cykeln så är det förmodligen en oskyldig privatperson som köpt cykeln av tjuven.
Då är det ju praktiskt att god tro inte finns längre. Med riktig tur är cykeln betald med swish ;-)

AX3L sa:
jomper sa:
Fast förvånansvärt mycket dyker upp på Blocket eller i grannskapet..

Kan svära på att en expundare i Kungsladugård cyklar runt på TS cykel, så det ser ljust ut.

Ja dom säger ju att ränderna aldrig går ur... Om man nu drar alla över en kam.

Göteborg är intressant. "Folk" åker liksom crossmotorcykel till allum.

Hoppas den är i bra skick om den återfås!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp