Stulen mac G4:a

Kul att det var nån tattare på Aftonbladet som låg bakom stölden och att han tankat ner bögporr-rullar, använt personens mail och MSN och dessutom gick att spåra genom ett dedikerat HTML-mail där mailklientens IP loggades på en HTTP-server. Men bäst av allt var väl ändå att tjuven åkte fast och att killen fick grejerna tillbaka?

Haha, fan va häftigt asså! Läskigt vad mycket spår man lämnar efter sig på nätet.
Coolt samarbete på forumet måste man säga...

Man skulle ju lätt kunna skriva en bok om det där!

det vore inte omöjligt att göra som mercedes.
att sätta gps sändare i bilarna.

jag tror det är både billigare och enklare att då få ut en ny ram på försäkringen.

Det är bara att mejla han och fråga. Det stog ju i tråden vem det var. Jag hade iofs ingen aning om vem den snubben var men han är visst nån form av pseudokändis.

/rikard

Det absolut utan tvekan roligaste i hela historien, förutsatt att det stämmer, är identiteten på förövaren. Det är så roligt att jag inte vet var jag ska ta vägen! På allvar. Han och Johan T Lindwall är de största skämten i svensk press och om det här stämmer kommer jag att gå omkring och småmysa i ett år. Minst!

Vill som sagt inte nämna någon vid naman som inte är dömd för något, men läs tråden på Macforumet...

rikard Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är bara att mejla han och fråga. Det stog ju i
> tråden vem det var. Jag hade iofs ingen aning om
> vem den snubben var men han är visst nån form av
> pseudokändis.
>
> /rikard
>
> --
>
> Svärdet kommer....
>

läser ni sista inlägger ser ni ju att det bara var rena spekulationer

> SuperApe Skrev:
>
> Nej, det roligaste är att det hela är riggat (kanske) och att alla gick på det. Inkl jag!

Ungefär så ja... :)

SuperApe Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej, det roligaste är att det hela är riggat
> (kanske) och att alla gick på det. Inkl jag!

Riggat? Har jag missat något, varför skulle det vara riggat? Några på Flashback tycker det ja men i övrigt är det väl inget som säger det, eller?
Sen om jag förstått det rätt så är det väl någon misstolkning om den utpekade journalisten, dock verkar många vilja att det är han.
Btw, Johan T Lindwall som danne nämner här ovan är liksom jag från Vetlanda, han var ökänd redan innan han "slog igenom"... Tacka vet jag Bosse Bildoktorn.

Så klockren historia!
Tänk om man kunde spärra och spåra laptops lika enkelt som man spärrar stulna mobiltelefoner, det skulle ju vara äckligt bra. :)
Fär att inte nämna snowboard, cyklar, bilar pch prylar i allmänhet!

vad tror ni om att trycka upp tröjjor med texten:
[Ping me: 255.255.255.255] och testa om det går hem på krogen? ;)

(broadcasten klan ju lämpligtvis bytas ut mot sitt eget ip nr - om man vågar ;D )

Tillbaka
Topp