Stulen MTB västerås

Dr Gugge

Aktiv medlem
Stulen MTB västerås
*Suck*
Hade punka på "cykla till jobbet cykeln" så det fick bli MTB:n till jobbet i morse, kontoret ligger inte i närheten av något gångstråk eller cykelväg så jag fick för mig att det skulle räcka med att låsa bara cykeln men nä... inte det. När det var dax att cykla hem var den borta :(

Det är en Solution Vernon 06, Deore utrustad med XT-växel bak och LX fram, Tora 318 dämpare och Hayes HFX 9 skivbromsar.

Det är ju inte den vanligaste MTB:n direkt så det vore bra om ni kunde hojta till om den dyker upp någonstans...

Mob 070-2233490

Stulen MTB västerås
Nu har jag ytterliggare ett skäl till att aldrig låsa cykeln utomhus utan uppsikt. Västerås verkar inte heller vara helt fritt från detta problem... Satans j*vla tjuvar. Ska hålla utsikt för dig.

Stulen MTB västerås
Tackar...
Ja, jäkla surt alltså, jag trodde det var säkert i o med att det ligger lite avsides men ändå med ganska mycket folk i rörelse runt entrén men det var tydligen inte tillräckligt avskräckande…
g-mannen, var blev du av med din?

//Kristoffer

Stulen MTB västerås
Dr Gugge skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar...
> Ja, jäkla surt alltså, jag trodde det var
> säkert i o med att det ligger lite avsides men
> ändå med ganska mycket folk i rörelse runt
> entrén men det var tydligen inte tillräckligt
> avskräckande…
> g-mannen, var blev du av med din?
>
> //Kristoffer

alltså, i dagens läge, så går ju de flesta förbi, fast de ser att nån håller på bryta upp ett lås, i rädsla för att ingripa, antingen för att man är rädd att bli skadad, eller i tron att "det kan ju faktiskt vara ägaren som glömt nyckeln" hehehe

man ska ALLTID låsa fast hojjen.

Stulen MTB västerås
Patrick E skrev:
-------------------------------------------------------
> Tråkigt...
>
> Hur låser ni era cyklar och vad använder ni för
> lås?

det är ganska simpelt, man tar helt enkelt inte finhojjen till annat än träning o cykling. ska man till affären o handla, så tar man en skitcykel. ska man till jobbet tar man skitcykel, eller lite finare hojj om man har möjlighet att ta med den in. går det inte att ta in, så gåre fetbort, i alla fall för mig

Tillbaka
Topp