Stulen: On-One Bootzipper (Göteborg, Kungsladugård, 14 Dec)

zinkpasta

Aktiv medlem
Nån gång i natt blev min hembyggda On-One Bootzipper (bl.a.) stulen från det gemensamma cykelförrådet (har inte plats att ha fler cyklar i lägenheten tyvärr).

Kommer hålla utkik på Blocket och Facebook marketplace (ett öde nästan lika illa som att få sin cykel stulen), men om nån råkar se nåt i verkligheten så hör gärna av er. Hittelön utlovas.

Ungefär såhär såg den ut vid stöldtillfället, dock numera single-speed, större skärmar, racing ralph-däck. Bootzipper-loggan på överröret bortplockad.
e-tard.png

Senast ändrad:
Den är ju ganska unik i sitt nuvarande utförande. Förhoppningsvis inser boven att den blir svår att sälja, och dumpar den någonstans där den sen blir upphittad.
Går ju förstås att slakta eller bygga om, men gör bovar sånt?
Håller tummarna.

Fan vad trist. Kungsladugård här med. Spanar och Flyttar omedelbart Inbred SSn till bättre ställe.

Fick en gång styre, stam, sadel, stolpe stulet från denna hoj i Majorna och ersatte med likadana grejer. On-ones billigaste grejer. Ett par månader senare fick jag (o)lustigt nog frågor från en märklig herre (ej "cyklist") som hovrade runt på en El-mtb utanför ICA Kaptensgatan om jag var nöjd med styret på hojen och han sa något i stil med att han också haft ett sådant.
Jag sa att det var bra och billigt mm.

(insåg först några minuter senare att det såklart var han som tagit mitt styre.. Vem fan reagerar annars på ett styre på en budget-hoj utanför ICA?)

Senast ändrad:
Tack alla. Tänker också att den inte borde vara helt lättsåld, men har inget ramnummer så ska mycket till för att den ska återbördas till mig även om den skulle dyka upp hos polisen tror jag?

Det enda jag kan glädjas åt är att nån annan får lida av de läckande/skrikande MT500-bromsarna som sitter på, de låter mer än de bromsar så får hoppas att tjuvhelvetet inte lyckas bromsa för ett tåg, bil, båt eller nåt annat hårt.

Hur ofta ser man en Bootzipper på Blocket eller Marketplace överhuvudtaget? Borde vara lätt att känna igen om den dyker upp någonstans. Håller tummarna!

Går det inte att få fram ramnummer från kvitto eller on-one själva? Kanske inte fungerar så... Har dock, efter att ha lämnat in och sen fått tillbaks flera upphittade cyklar (typ ganla damcyklar förvisso) från Polisen, att folk förmodligen inte får tillbaks sin cykel bara för att de vet modell och tillverkare. Får lägga in på att-göra-listan att fota av alla ramnummer på mina cyklar..

Skit med att råka ut för stölder. Hoppas den återfinns! Jag håller såklart också utkik i andra änden av staden.

Tillbaka
Topp