Stulen Orbea Wild från vårt MTB-center i Göteborg

Matthias87

Aktiv medlem
Hej!

I fredags hade vi en person (som vi har legitimation och alla uppgifter på) som var på vårt center och hyrde en Orbea Wild H10 2024 och inte kom tillbaka. När vi kollade upp personen så ser vi att han är skriven hos Göteborgs Stadsmission och precis kom ut ur fängelset, så vi har anmält händelsen som stöld.

Hoppas det är okej att lägga ut en tråd här så att folk kan hjälpa till hålla utkik efter cykeln. Bifogar en bild på hur den ser ut i nytt utförande. Skillnaden är att vår cykel hade en XTR-kedja på.

Söker också kreativa sätt att få tag i personen. Vi har foto på hans legitimation, men antar att det inte är lagligt att hänga ut honom.

Mvh Matthias

Bilagor

• R342TTCC-VI-SIDE-WILD_H10.jpg
    R342TTCC-VI-SIDE-WILD_H10.jpg
    222.1 KB · Besök: 160
Söker också kreativa sätt att få tag i personen. Vi har foto på hans legitimation, men antar att det inte är lagligt att hänga ut honom.

Mvh Matthias
Det är ju inte lagligt att sno grejer heller så kör hårt. Annars hade jag väl hört av mig till stadsmissionen efter polisanmälan. Polisen vet ju vem det är och kanske var han brukar hålla till om han redan suttit inne. Har han bott eller bor hos stadsmissionen är det inte omöjligt att socialtjänsten ordnat boendet åt honom. Det kanske går att luska reda på vilken stadsdel han tillhör. Om du har hans ID-kort hade jag lagt till med min pundigaste röst och ringt växeln och sökt "min" socialsekreterare som jag av en händelse glömt namnet på och även stadsdel "men det kan ni väl för fan bara kolla upp med mitt personnummer" Sen kommit i kontakt med denne och förklarat situationen, de kanske kan få tag i honom och få honom att krypa till korset. Ett långskott men vem vet, konstigare saker har väl fungerat.

Åk till stadsmissionen och fråga efter honom. Men gör en anmälan först, vi har ett hus fullt med lodisar i området och alla som blir av med en cykel åker dit och hämtar tillbaka den.

Åk till stadsmissionen och fråga efter honom. Men gör en anmälan först, vi har ett hus fullt med lodisar i området och alla som blir av med en cykel åker dit och hämtar tillbaka den.
Exakt. Dom känner troligen personen osv.
Om inte? Då ljuger dom för att skydda sina "kunder" som man väl numer måste kalla dom...

Exakt. Dom känner troligen personen osv.
Om inte? Då ljuger dom för att skydda sina "kunder" som man väl numer måste kalla dom...

Han skrev på Facebook att han hade varit på stadsmissionen och visat bild och frågat efter killen men personalen där hade sagt att det var länge sen dom hade sätt honom där.

Tillbaka
Topp