[Stulen] Peugeot fixie på Södermalm

bruse

Aktiv medlem
Min Peugeot fixie blev stulen på Söder ikväll. Den gråa med logga i orange, spokecards i hjulen, avkapat uppåtvänt bockstyre, crossbromshandtag fram, Brooks Swift-sadel, gråa Candy-äggvisparpedaler. Bakhjulet på On-One-flippp-flipp, framhjul på Surly högfläns - båda med Open Sportfälgar. Vevar Miche.

Den som hittar den å återbördar den får hittelön! Jag ger er fullmakt att behandla förövaren hur ni vill, jag bryr mig inte om hur cykeltjuvar mår!

Edit av the_TnT: Inga VERSALER i rubriken, något du torde vara väl medveten om.
Svar av bruse: nej det är jag inte förrän nu. Tack för den vänliga upplysningen! Sånt värmer.

Senast redigerad av en moderator:

bruse

Aktiv medlem
DSC00752.jpg ht=395

SuperApe

Aktiv medlem
Men fan också! Hur knäckte de låset? vad hade du för lås? Kanske ska byta min snik Abus Sinus eller vad det heter.

Edit: kanske ska korrläsa efter en bilajrd öl också.

Atlas

Aktiv medlem
slarvar också runt med ett abus linus/sinus -kan man få upp det med obemärkt publik? måste jag släpa runt på steeloflexet?

Bruse, not to worry, vi känner igen din hoj. Ser vi den tar vi den.

Rippa

Ny medlem
Förbannade svin!! Det är förjävla skit att fixies nu blivit så populära att de ska börja bli stöldbegärliga. Jag ska hålla ögonen öppna.

JLarsson

Aktiv medlem
Dagen efter en blöt tillställning förra året ringer en fd happyprofil (börjar på =) mig och undrar om jag kommer ihåg var han ställt sin fixie. Ingen aning sa jag men jag åkte till Medis och letade. Och där stod den, olåst bredvid entren till Kvarnen. Bara att ghostrida till Kungsholmen.

Scand

Ny medlem
Det är då fan att det ska vara så svårt att låta andras prylar vara. Klart vi kommer hålla ögonen öppna!

edit: slant på tangenterna.

Freeskier

Aktiv medlem
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Dagen efter en blöt tillställning förra året
> ringer en fd happyprofil (börjar på =) mig och
> undrar om jag kommer ihåg var han ställt sin
> fixie. Ingen aning sa jag men jag åkte till Medis
> och letade. Och där stod den, olåst bredvid
> entren till Kvarnen. Bara att ghostrida till
> Kungsholmen.

Liknande har väl även hänt andra happy-kändisar va? ;-) Men den tiden verkar vara förbi...

Jag lider med dig Bruse, verkligen! Var omsätter man stulna fixies/ss? Jag menar, även om man slaktar dom kan det inte vara helt lätt att bli av med delarna och faktiskt få pengar för dom?
Jag var övertygad om att min stals av något fyllo som slängde den i Riddarfjärden när han slagit sig första gången, men nu är jag inte inte så säker längre.
Rickards Langster Bruses fina Peugeot och min risiga Fuji, alla inom en relativt kort tid?!
Det blir till att köpa kraftig kätting för att kunna ställa ifrån sig den nya fixien...

cactuz

Aktiv medlem
Det kanske finns fixie-tjuvar som spanar här på forumet för att kartlägga de som har fixie för att sedan lätt veta vart de ska sno dem?

Konspirationsteoretiker? Jag? Näääääääääää

Markus F

Aktiv medlem
cactuz skrev:
> Det kanske finns fixie-tjuvar som spanar här på
> forumet

Fast då hade ju kidnappning för att få en lösensumma förmodligen varit ett lönsamt alternativ. Ingen som har fått någon "ransomnote" ännu?

För övrigt tycker jag att det är dags att merga alla stulencykel-trådar, det kommer att göra så att även äldre stulna objekt blir påminda.

48/16

Ny medlem
Det var tråkigt att höra Bruse.

Om man söker på "lockpicking" på youtube.com så blir man lite mörkrädd.
Hittade just hur man öppnar mitt "säkra" lås fort och lätt.

Typ:

/M

Spindelbenen

Aktiv medlem
Fan vad trist Bruse.. Snart verkar det ju rulla så pass många stulna cyklar i Sthlm att någon bör ju nästan se någon snart.

Det blir till att ta med sig det stora, fyrkantsjärniga ABUS-låset samt PC-låset (som säkert är lätt att knäcka men gör man inte det tjuter det med 150db om man klipper vajern eller bryter för mycket) och hoppas att det räcker.

oxr

Aktiv medlem
Sälja stulna fixies kan ju inte vara något problem. Sno dem i Stockholm, vänta två år, sälj i Göteborg.

leloy

Medlem
aj fan, undra hur fan man omsätter snodda fixies.. kränga den obemärkt i sverige borde ju vara lite jobbigt.

Är nog dags för mig att sluta låsa hojen med biltemas gula kodlås.. (bygellåsen sitter på fulhojarna som står ute på natten) kanske läge att investera i ett FAHGETTABOUDIT eller liknande.

Markus F

Aktiv medlem
oxr skrev:
> Sno dem i Stockholm, vänta två år,
> sälj i Göteborg.

Hm. Om vi bortser från framgaffelproblemet*, har du hört talas om lagerkostnad och låst rörelsekapital?

*det finns väl ingen i Ankeborg som skulle köpa en fixi med en framgaffel anpassad för Huvudstadens gator...

pettter

Ny medlem
alltid trist att läsa om stulna cyklar..

skulle man inte kunna greja nån tips-telefon som kopplas till happymtb.org..? tänker mig ett gsm-modem med ett nummer som postas här och kanske en kod för verifiering... sen om man ser någon cykel på stan som man sett en efterlysning på så kan man sms:a kort beskrivning så autopostar den i forumet, kanske som en låst tråd eller nåt
tex:
"<verifieringskod> bianchi pista fix rutig toptube aerospoke. utanför gröna lund"

kan man dessutom skicka mms med sin kameratelefon kan bilden autopostas också..

kräver lite jobb och finputsning på iden kanske men som ett koncept..? största problemet skulle nog vara att hålla obehöriga postare och obehöriga poster borta =)

oxr

Aktiv medlem
Markus F skrev:
> *det finns väl ingen i Ankeborg som skulle köpa
> en fixi med en framgaffel anpassad för
> Huvudstadens gator...

Nej, inte idag så klart! Men om två år...

Pelle Hå

Aktiv medlem
pettter skrev:
> *autoposta osv..*

Låter omständligt.
Enklare att köpa in ett kontantkort och skaka fram någon avlagd mobil till Mårten, så kan man ringa och be honom posta ett inlägg. Han är alltid uppkopplad.

Markus F

Aktiv medlem
oxr skrev:

>
> Nej, inte idag så klart! Men om två år...

My error. Glömde det. Fast du har fortfarande lagerkostnad och låst rörelsekapital att tänka på.

oxr

Aktiv medlem
Markus F skrev:
> oxr skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Nej, inte idag så klart! Men om två år...
>
> My error. Glömde det. Fast du har fortfarande
> lagerkostnad och låst rörelsekapital att tänka
> på.

Det finns gott om överblivna mobförråd, de kan man använda som logistiskt center för stöldgods. Har jag märkt.

pettter

Ny medlem
Pelle Hå skrev:
> pettter skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > *autoposta osv..*
>
> Låter omständligt.
> Enklare att köpa in ett kontantkort och skaka
> fram någon avlagd mobil till Mårten, så kan man
> ringa och be honom posta ett inlägg. Han är
> alltid uppkopplad.

kom igen nu... vi lever på 2000-talet

bruse

Aktiv medlem
Snurrat runt och försökt vara metodisk och rekat alla gator runt Medborgarplatsen i 4 timmar. Nada!

Just nu börjar ilskan komma, tycker synd om den som sitter på cykeln om jag har bygellåset med mig. Jag står inte för följderna, tar bara ansvar för mitt handlande.

MangeO

Ny medlem
Bruse, bli inte förvånad om den står på något otänkbart ställe. Jag cyklade just uppför "DH-trailen" i Årstaskogen, och nästan mitt på stigen stod en rostig gubbcykel, fastlåst i ett träd, och med en ganska rejäl kedja. Keep looking, med andra ord. Och om du hittar den, glöm då inte att posta ett meddelande om det här. Så du inte åker på spö av någon okänd happyit som känner igen cykeln, men som inte vet hur du ser ut...

Skuggan

Ny medlem
leloy skrev:
> aj fan, undra hur fan man omsätter snodda
> fixies.. kränga den obemärkt i sverige borde ju
> vara lite jobbigt.
>

Det är nog inga problem. Ett gammalt cykeltjyvsknep är att mixa delar mellan olika stulna cyklar. Sno två fixies, byt hjul mellan dem, sadel och kanske styret. Ett par lager sprayfärg från Biltema senare är man home safe.

staine

Aktiv medlem
Cykeltjuvar och pedofiler hamnar i samma rang ungefär - den gemensamma nämnaren är en total avsaknad av medkänsla för offret. Likgiltighet på nåt sätt. Lika jävla onödiga brott! Jag har själv blivit "våldförd" ett antal ggr genom åren alla lås till trots. Det är lika trist varje gång. Man blir mållös.
Så bruse jag har lagt in ditt tel.nr i mobilen ifall ett under skulle ske... Det har ju hänt förr.

bruse

Aktiv medlem
Stulen_cykel skrev:
> http://stulencykel.blogspot.com
>
> Ett dåligt försök att få flera forum att
> sprida budskapet om stulna cyklar, men det skadar
> inte med fler öppna ögon.
>
> (Ja, en kopia rakt av från
> stolenbikelondon.blogspot.com)

Bra idé, men vem står bakom? Vem är du?

bigmollo

Aktiv medlem
Jag håller mina rödvinsögon öppna här i den västra utposten. Cykeltjuvar och pollen borde få käpp i röven. På daglig basis.
/J

F.M.A

Ny medlem
staine skrev:
> Cykeltjuvar och pedofiler hamnar i samma rang
> ungefär - den gemensamma nämnaren är en total
> avsaknad av medkänsla för offret. Likgiltighet
> på nåt sätt. Lika jävla onödiga brott! Jag
> har själv blivit "våldförd" ett antal ggr genom
> åren alla lås till trots. Det är lika trist
> varje gång. Man blir mållös.
> Så bruse jag har lagt in ditt tel.nr i mobilen
> ifall ett under skulle ske... Det har ju hänt
> förr.

Men för fan.
Kanske den dummaste liknelse jag sett.
OK att man gillar sin cykel men att börja jämföra det med pedofiler...oopps, känns sådär.
Skit synd på din cykel dock Bruse, håller ögonen öppna.

JayKay

Medlem
Håller koll på söder.
Fick för länge sen en gammal C-dale stulen och hittade den uppdelad i närområdet (framhjul i container, sadel i parken, ramen på en balkong i mitt hus)...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer