Stulen: Ridley X-bow, Nyköping (återfunnen)

dantor

Aktiv medlem
Så var det min o(tur) att starta en sån här tråd...

Min Ridley X-bow, likadan som bifogad skärmbild, stals under dagen vid tågstationen i Nyköping. Har inga förhoppningar om att finna den, men det skadar ju inte att efterlysa.

Bilagor

• Screenshot_20231114_183214_Chrome.jpg
    Screenshot_20231114_183214_Chrome.jpg
    192.4 KB · Besök: 106
En pundare eller annan kriminell kommer att sälja den på facebook så det är väl bara att hålla koll och sen åka dit och hämta tillbaka dem.

Uppdatering!

Cykeln hittad av polisen i samband med en husrannsakan i annat ärende hos en lokal kändis som stjäl och bygger om cyklar. Mycket var utbytt på min, och en hel del saker saknades. Givetvis är det inte stöld, utan häleri som ev brottsrubricering skulle vara.

Tyvärr kommer det inte att bli någon påföljd för honom då det inte går till åtal p.g.a. mängdrabatt, vilket jag tycker är oerhört provocerande. Man får åtminstone vara glad över att han inte tjänade nåt på det... Jag anade viss uppgivenhet och viss frustration även hos polisen. Det blir svårt att komma tillrätta med cykelstölderna om det i princip är fritt fram även för cykeln hittas.

Cykeln är inlöst av försäkringsbolaget, får se om de gör anspråk på den. Annars kanske jag får ut den och har ett byggprojekt i sommar.

Om du känner till gärningsmannen så tipsa gärna mig via PM så kan vi försöka blockera i förebyggande syfte på köp & sälj.

Tyvärr fick jag inte ut något namn hos polisen, det hade först blivit offentligt om det gått till åtal. Men jag kan ju kontakta dem igen och höra efter.

Polisen är oftast väldigt hjälpsamma och aktiva, det är när det går till rättegång som kaoset börjar. Jag fick en stöld av en dyr MC avskrivet av åklagare eftersom "det kunde störa deras pågående utredning mot personen". Polisen suckade och sa bara "jaså, denna gången med..."

Polisen är oftast väldigt hjälpsamma och aktiva, det är när det går till rättegång som kaoset börjar. Jag fick en stöld av en dyr MC avskrivet av åklagare eftersom "det kunde störa deras pågående utredning mot personen". Polisen suckade och sa bara "jaså, denna gången med..."

Japp, det är numera min bild också!

Tillbaka
Topp