Stulen Scott Spark 35 [Stulen]

SiIIen

Ny medlem
Hjälp, min tävlingscykel stals idag!

Cykel: Scott Spark 35, 2011
Tid: 2013-05-12, kl 16:24
Plats: Glasmästaregatan 13, Göteborg

Hur:
Jag och son hade varit och tränat och höll på att packa ur bilen. Cyklarna var monterade bakpå
bilen och var låsta till cykelstället. När vi återvänder efter max någon minut så har något ¤#! avskum brutit loss min cykel och lämnat platsen.
Kvar på platsen lämnade han sin grå gärningsmans-cykel, som ses på sista bilden. Vet du vems den är??

Kännetecken:
På cykeln sitter det ett helt nytt Shimano XT-drivpaket, som jag provcyklade idag, kul... Sulorna är ett par Schwalbe Nubby Nic. Helt nya bromsbelägg bak, modell A2Z, blå. Sadeln är något sned efter en klotning. Det satt en liten svart Lezyne-pump på ramen. En eker i bakhjulet är bytt och har en kromad ekernippel (övriga röda). Sitter en svart Elite-flaskhållare med vita och röda inslag monterad. Ramstorlek M.
Ramnummer: STM09D20M11010089S

Hittelön: 4000 Sek

Tips lämnas vänligen på tel. 031 788 74 01

Hittar jag fanskapet så skall han få cykla Vättern Runt med punktering, utan sadel och för hög sadelstolpe samt med Klorin i cykelflaskorna!

Bilagor

• Scott Spark 35.jpg
    Scott Spark 35.jpg
    110.2 KB · Besök: 59
  • 2013-05-09 23.05.43.jpg
    2013-05-09 23.05.43.jpg
    107.5 KB · Besök: 48
  • 2013-05-12 22.18.33.jpg
    2013-05-12 22.18.33.jpg
    71.1 KB · Besök: 48
Labanos skrev:
-------------------------------------------------------
> Be Polisen ta DNA på brottslingens kvarlämnade
> cykel. Kanske är känd sen tidigare...

Svenska polisen??

(Gratisbump)
Hoppas du får tillbaka cykeln.

Polisen, som jag var i kontakt med per telefon, tyckte jag var rolig som kom med idén om DNA. Står något liv på spel? Inte, gör då en vanlig polisanmälan och lämna in tjuvens cykel till hittegodset... ¤#!

What? De svabbar ju ofta efter DNA vid vanliga inbrott för att binda en tjuv till flera brott, så varför var det så lustigt nu för kan man undra?

Hoppas den kommer tillbaka hel iallafall.

En inte helt vild gissning är att första cykeln också är stulen. Någon blir nog glad om du lämnar go den.
Hoppas det löser sig, o att du får tillfälle att tortera din tjuv. (Eller inte.)

SiIIen skrev:
> Polisen, som jag var i kontakt med per telefon,
> tyckte jag var rolig som kom med idén om DNA.
> Står något liv på spel? Inte, gör då en
> vanlig polisanmälan och lämna in tjuvens cykel
> till hittegodset... ¤#!

Liv på spel...? Troligen cykeltjuvens om ägaren hittar honom!

En DNA-analys är dyr och labben har nog en del mord och våldtäkter på priolistan. Om inte annat så kanske fingeravtryck och en generell uppskattning av gärningsmannens kroppslängd kan vara enkla saker att ta fram. Till och med på egen hand.

"Hittar jag fanskapet så skall han få cykla Vättern Runt med punktering, utan sadel och för hög sadelstolpe samt med Klorin i cykelflaskorna!"

That makes two of us. Själv blev jag bestulen på hojen precis utanför ytterdörren - uppe på min privata altan. Kan vi inte införa cykeltjuvsklass i tävlingarna där alla kan beskåda detta spektakel? Polisen gör ju som sagt absolut ingenting åt eländet.

En liten Off Topic-kuriosa för dem som tror att polisen bryr sig alls. Efter mitt tredje bilinbrott på mycket kort tid ringde jag polisen och frågade om det var ovanligt många bilinbrott i mitt område. De svarade att "ja, det är ett gäng som just släppts ut igen. Vi vet vilka det är. Kör bilen till vårt garage under polishuset så kollar vi fingeravtryck". Jag åkte dit och pratade med vakthavande som skrattade mig rakt i ansiktet och sa "Sånt där har vi inte tid med, du måste ha pratat med någon praktikant i telefonen. HEJDÅ".

Jag har faktiskt fått tillbaka en stulen cykel en gång av polisen som åkte hem till mig med den redan dagen efter den var stulen. Men det var på 80-talet.

Du säger att cykeln var fastlåst på cykelstället, vilken sorts ställ var det som gick att bryta upp på max någon minut??? Bara så man inte köper ett lika dant, för det måste ju vara världens sämsta lås i så fall...

Hade inbrott i vår bil tog polisen fingeravtryck som skickades iväg på en vad de kallade oprioriteead undersökning som görs i mån av tid. Så visst görs det vidare undersökningar men vissa konstaplar för man ligga på för att de ska utföra det man vill.

Hoppas du får tillbaka den i samma skick.

Scubamike skrev:
> Så visst görs det vidare undersökningar
> men vissa konstaplar får man ligga på för att
> de ska utföra det man vill.

Det är ju samma sak med vissa läkare. Djäkla proppar! :-/

Hoj!
Håller ögonen öppna i mina hoods och dom stadsdelar jag passerar på väg till och från.
Kommer kanske inte ligga på kamouflerat span i i diken längs cykelvägarna i mina nordöstra stadsdelar - men uppmärksamheten är höjd till Code 5.

En pundare på en Spark 35:a är ju inte direkt osynlig. Håll koll på blocket. Ett tips kan vara att höra med vaktmästare/fastighetsskötare i närområdet, de brukar ha bra koll på skumma adresser med fina cyklar. När med Scott YZ1 blev stulen för ett antal år sedan så letade jag runt i området dit släpmärkena i gruset ledde. Då kom en vaktmästare fram och undrade ifall jag hade tappat något. Jag förklarade som det var och han visade runt mig i cykelrummen och några misstänkta adresser där det låg slaktade cyklar utanför dörren. Ingen lycka den gången, men dessa människor brukar ha ruskigt bra koll på närområdet.

håller ett öga runt mina områden, Skatås, Delsjön. Hoppas det löser sig och att den dyker upp. Lite nyfiken på vad du hade för cykelställ?? För den modellen vill man ju inte ha. Ska nämligen köpa ett nytt .
//jocke//

kalis skrev:
> What? De svabbar ju ofta efter DNA vid vanliga
> inbrott för att binda en tjuv till flera brott,
> så varför var det så lustigt nu för kan man
> undra?
>
> Hoppas den kommer tillbaka hel iallafall.

Det är väl viss skillnad på att hitta dna inne i en villa eller lägenhet som binder en känd brottsling till platsen och andra inbrott, än att hitta dna på en cykel som ligger slängd utomhus?

-Hallå, Polisen här! Vi har hittat ditt dna på en cykel!!

- Jaså... vad är det för cykel?

-En grå ful cykel!

-Ok, jaha, ja jag flyttade på en cykel som låg slängd på en cykelbana för ett par dagar sedan och ställde den mot en lyktstolpe så ingen skulle skada sig på den... Den var nog grå om jag minns rätt..

Min poäng är att även om dna hittas som leder Kling och Klang till bygdens största cykelhälare så kan det ju inte bevisas att just han har cyklat på den just där, där den fina Scottcykeln blev stulen.

Om man sedan tänker att det är 65000 cyklar årligen som stals så blir det mycket dna.

Visst fan är det förjävligt och hoppas verkligen att du får tillbaka din cykel!!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp