Stulen- Surly Krampus ÅTERFUNNEN

Markus F

Aktiv medlem
Hej! Min 2016 Surly Krampus har blivit stulen mellan onsdag-torsdag i Årsta, Stockholm.
Den är i mycket gott skick och har den uppseendeväckande färgen Moonlit Swamp Green, alltså smaragdgrön metallic.
Andra kännetecken är att det vid tillfället var monterade hemsnickrade skärmar av svartmålad polyester, styret är bytt mot ett smalare med bend. På styret sitter även ett fäste för en USE Exposurelampa och en Topeakhållare för iPhone.
Håll utkik, det finns inte många såna här och den sticker ut i mängden.
Naturligtvis blir det hittelön
IMG_6211.JPG

nieves

Aktiv medlem
Skittrist, håller koll i västerort och tummarna för ett lyckligt slut.

Markus F

Aktiv medlem
Tjena!
Undrens tid är inte förbi. Jag blev uppringd av söderortsbängens hittegodsavdelning i förmiddags. Det visade sig att de fått in en hoj som passade väl in på min anmälan, och efter att jag angett några specifika kännetecken (apfula hemsnickrade stänkor, Brooks B17 Imperial-sadel, gummitejp på ramen och flaskhållare i form av en Maneki Neko) så bestämde dom sig kvickt för att det var min tvåhjuling. Så det var bara att ringa Trygg Hansa och be att de godkände att jag hämtade tillbaka hojen och sen ta en promenad till snuthäcken i Västberga för att sen cykla hem.Tack för alla som delat min sorg och ilska tidigare. Och jag måste säga att jag är lite imponerad av tant och farbror byling just nu. Det har inte ens gått en vecka, och att de reagerar på den hojen och sen kontaktar mig innan ärendet ens har hunnit fått ett diarienummer är ju extremt. Det går ju emot all empirisk kunskap om hur cykeltjålande handläggs. Den enda förklaringen jag kan tänka mig är att min anmälan måste legat bland de översta i högen ungefär samtidigt som det senaste beslaget rullades in, eller att den trevliga damkonstapeln som ringde mig var cykelintresserad. Trygg Hansa ska väl också kanske ha en eloge för snabb och obyråkratisk handläggning med att utbetala den spottstyver de ansåg att min stålhäst var värd, och ännu snabbare korrigering. Degen kommer i retur så fort de ordnar en nota.

KjellF

Aktiv medlem
Av ditt språkbruk att döma verkar det som om polisen har misslyckats i sin uppgift att göra ditt liv uruselt och att det därmed har blivit bra.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer