STULEN: TiArrow och Carver

Crazy bike hostage action!
Galet ren lokal i alla fall, orcher som städar och tar cykelgisslan. Vilken värld man lever i....

Rätt märklig situation faktiskt. Det verkar ju helt osannolikt att detta skulle vara ett "skämt" - hur tråkigt det än är - utan syftet med att publicera en bild verkar just vara i kränka den som blivit av med cyklarna...

Sorglig figur....

Då det uppenbart rör sig om någon sorts personlig hämnd? Har väll kanske Dr. Spoke någon aning med vilka han är ovänn med för tillfället? Bör väll kanske generera några misstänkta som Polisen kan titta närmare på.

Vendetta: Snälla använd ett tangentbord med ÅÄÖ, grymt störande att läsa annars. Man får darre helt enkelt.

Tråkig händelse, känns lite patetiskt... Lider med ägaren.

Kolla igenom serverloggen efter vem som tittat på tråden dagarna före inlägget. Även om inlägget skulle vara postat via proxy är det ju tänkbart/troligt att personen läst i tråden utan proxy.

De flesta personer har väl inte fler fiender än att man vet vilka det är. Av dessa borde Dr Spoke kunna lista sig fram till vilka som passar in på mannen på bilden : lång, rätt välbyggd/tränad, högerhänt. Ögonen ser man ju också. Om jag får leka GW så hade jag tippat på 30-årsåldern baserat på kroppstyp, ögon och klädsel, men det är ju min gissning. Det är ingen hipster iaf, om han inte klätt ut sig med bootcutjeans. Hade det varit någon jag känner hade jag förmodligen kunnat identifera vem utifrån den bilden.

Nu vet jag ju inget om antalet fiender dr spoke har men antalet som är beredda att gå så här långt är förhoppningsvis mycket få och jag tycker att han borde kunna ringa in vem det kan vara..

Westman skrev:
-------------------------------------------------------

> Nu vet jag ju inget om antalet fiender dr spoke
> har men antalet som är beredda att gå så här
> långt är förhoppningsvis mycket få och jag
> tycker att han borde kunna ringa in vem det kan
> vara..

Eller så låter man en polare statera på bilden

Är det inte en windstopper eller dylikt logga på ena handsken?
images.jpg ht=78

max skrev:
> Bizzart! Är detta nåt slags konstfacksprojekt?

+1

Amenvafan!?

Nu var det ju inte Dr Spoke som var internet tough guy. Så han kommer nog inte spela allan i Hägersten om Vendetta cyklar där.

Men allvarligt, det måste vara ngt personligt mot Spoke. Ganska obehagligt tycker jag.

Fy fan. Det där är fan inte sjysst.
Tur att det finns happyiter i hela sverige som kan hålla ögonen öppna.

Ang proxyn så är du inne på rätt spår Stok, han borde ha varit inne innan o kollat läget. Allt går att hitta, om man vet vart man ska leta.

Dirty_rider skrev:
> Fy fan. Det där är fan inte sjysst.
> Tur att det finns happyiter i hela sverige som kan
> hålla ögonen öppna.
>
> Ang proxyn så är du inne på rätt spår Stok,
> han borde ha varit inne innan o kollat läget.
> Allt går att hitta, om man vet vart man ska leta.

Jag har också varit inne och kollat innan, kommer pöbeln och klår upp mig nu?

kalis skrev:
> Jag har också varit inne och kollat innan, kommer
> pöbeln och klår upp mig nu?

Inte om du kan bevisa att du kan knyta skorna..

Stewe skrev:
> max skrev:
> --------------------------------------------------

> > Bizzart! Är detta nåt slags
> konstfacksprojekt?
>
> +1

-1

Bara för att man tycker att konst är svårt att förstå är inte allt man inte förstår konst.
Bizzart, kan jag dock hålla med om …

Ubu skrev:
> Stewe skrev:
> -----
> > max skrev:
> >
>
>
> > > Bizzart! Är detta nåt slags
> > konstfacksprojekt?
> >
> > +1
>
>
>
> -1
>
> Bara för att man tycker att konst är svårt att
> förstå är inte allt man inte förstår konst.
> Bizzart, kan jag dock hålla med om …

I vanliga fall hade jag hållit med dig angående konst, men eftersom jag gissar att Stewe och max anspelade på Anna Odells psykattack 2009 är det +1 på dem istället.

av min brottsmanna profil kan jag avläsa att du med 63% säkerhet äger en htc
OCH att du har gjort fel på tilt/shiften,
lärde vi oss inte att den skulle vara horisontell i en annan tråd?

NilsK skrev:
> av min brottsmanna profil kan jag avläsa att du
> med 63% säkerhet äger en htc
> OCH att du har gjort fel på tilt/shiften,
> lärde vi oss inte att den skulle vara horisontell
> i en annan tråd?

Fel och fel! Tur att inte du kör utredningen iallafall. Det är en samsung och det blev precis som jag ville, dvs fokus på snören.

Man får ju bara hoppas att karma klämmer den där människan under ett fallande piano eller liknande hypotetisk situation... Riktigt smaklöst och i varje fall jag personligen mår lite illa av vilka slags värderingar som rör sig i huvudet på en sådan människa.

All heder åt Phil som är den bättre människan här, själv hade jag aldrig motstått blodshämnd när - och jag hoppas verkligen att det är fråga om ett 'när' - förövaren blir känd...

kalis skrev:
> Puh, det tog ett tag... men nu är jag safe!
>

Sherlocj säger att du jobbar på H&M

Om jag får gissa är bilden tagen i ett precis nybyggt hus baserat på färgsättnig, röret och golvets struktur, renhet osv. Så vad finns det för nybyggt i området kring Hägerstensåsen? Liljeholmestorget, Liljeholmskajen? Det finns några punkthus vid Fruängen oxå..

Greup skrev:
> Om jag får gissa är bilden tagen i ett precis
> nybyggt hus baserat på färgsättnig, röret och
> golvets struktur, renhet osv. Så vad finns det
> för nybyggt i området kring Hägerstensåsen?
> Liljeholmestorget, Liljeholmskajen? Det finns
> några punkthus vid Fruängen oxå..

Nu är du troligen vilse.
Phil & Katja bor i Hägersten, knappast GM

Tja jag tror ju inte heller att GM bor granne men mankan ju alltid hålla ögonen öppna. Så många nybyggda hus finns det ju inte.

hahaha fyfan denna tråden är magisk! Och nu helt plötsligt har "ingen något emot dr.spoke". Folk har ju förfan hatat dr.spoke och skrivit skit om honom hur länge som helst men nu helt plötsligt ska alla vara falska och låtsas vara hans vän. Patetiskt.

rising skrev:
> Man behöver väl inte gilla Dr.Spoke för att
> tycka illa om en cykeltjuv?
>
> (Jag har ingen åsikt om Dr.S)

+1, samma här, cykeltjuven ska rullas i tjära och fjädrar.

Ett ganska kul practical joke om det är någon polare som driver med han. Annars mest bara tråkigt och lite obehagligt. Kollade EXIF:en på bilden, men den var duktigt städad. Eller är det så att uppladdade bilder automatiskt rensas på data? Tänker på typ av kamera, tid då bilden togs osv.

> Eller så låter man en polare statera på bilden

+1

GM verkar inte dummare än att han fattar att Phil hade känt igen honom om de har/haft nåt otalt med varann. Måste vara en av Phil icke känd statist som visar fingret.
Det lär ju ändå ha varit minst två pers för att ursprungligen lyckats sno cyklarna.
Och som tidigare sagt, de har åtminstone tillräckligt många hjärnceller för att inte fota i en miljö med några speciella kännetecken. Mer än att lokalen ser ny/nyrenoverad ut. Behöver iofs inte vara i ett bostadshus utan kan lika gärna vara en industrilokal.
Och att vänta nästan 4 månader med att ge sig till känna visar ju på en personlighet som en psykolog säkert har nån fin benämning på. Här snackar vi inte om någon som är tillfälligt upprörd och som agerat i affektion. Det luktar genuint hat.
Hade det gällt pengar/affärer så måste det röra sig om en hyfsad summa för att någon skall riskera att hamna i polisens register (nåt egentligt straff är det väl sällan som sånt här leder till). Och då hade väl Phil kunnat koppla ihop två och två.
Om det inte gäller pengar så är det väl svartsjuka som ev kan få folk att agera så här sjukt.
GM är väl troligen själv cyklist eller åtminstone tillräckligt insatt för att veta att Phil hänger på Happy.
Då den egentlige GM troligen står bakom kameran kan man inte ens uttala sig om det är en man eller tom en kvinna som är den som har ett horn i sidan till Phil.

Samtidigt så känns ju en cykelnappning som ett ganska trevligt alternativ till fingerbrytning, tjära och fjädrar, misshandel hit och misshandel dit.

Stalle

Tillbaka
Topp