[STULET] ÅTERFUNNEN Thorn touringcykel, Stockholm, Söder

Swoop

Aktiv medlem
En kamrats cykel blev stulen natten mellan lördag och söndag 22/8-23/8 mellan kl 19.00 - 02.30 på Sandbacksgatan (Söder) vid grinden ute vid vägen, -ungefär adress Sandbacksgatan 5. Den var låst med ett rejält Kryptonite lås, men ej låst fast i något (han vet att det var dumt). Om ni ser denna cykel så anmäl det gärna till polisen i Stockholm och/eller meddela mig.

Thorn, gul, Rohloff-nav. Det finns inte så många därute, bör vara svårsåld.

thorn.jpg

Senast ändrad:
Stort tack för att ni (Swoop) la upp detta innan jag själv han in och registrera mig.

Det är altså min cykel som är stulen.

Som "mmmrrr" skrev så är det en speciel gaffelkonstruktion som gör den lätt att identifiera.

Märke: Thorn
Modell: Nomad MK II (Står Nomad på överröret).

Återkommer med Serienummer på ram och Rohloff-navet.

Mvh
Anders Westhoff

staine skrev:
-------------------------------------------------------
> Jösses, Rohloff, håller självklart utkik!

+1

Detalj-info om cykeln:

Model: Thorn Raven Nomad MK 2 - Yellow
Ram-nummer: NC590L10002
Rohloff serienummer (står på baknavet): 135176

anderswesthoff skrev:
> Detalj-info om cykeln:
>
> Model: Thorn Raven Nomad MK 2 - Yellow
> Ram-nummer: NC590L10002
> Rohloff serienummer (står på baknavet): 135176

Trist att bli av med en så fantastisk och udda cykel. Håller tummarna för att den kommer tillbaka. Borde ju vara svårsåld i alla fall.

Håller koll jag med, pendlar genom söder varje dag. Den där missar jag INTE.
Jag har ett bygellås med mig så det kan bli u-lock justice. Ska jag låsa fast hojjen runt tjuvens nacke kanske? Mobil u-lock justice. Hi hi.

Tack Stervelo!!

Var inte för hård vid tjuven om du möter hen, -men låsa gärna fast cykeln och kontakta mig, om det nu skulle finnas så mycket tur! 0760256656 :-D

Nej, bara jag som var på skojhumör, vara elak är man bara i självförsvar.
Men, håller utkik, jag vet hur surt det är.

CYKELN ÄR HITTAD!!! :-D
-Den blev hittad idag i närheten av stället den försvann ifrån. Måste ha varit så att den förmodade tjuven har tagit cykeln på nacken och sprungit iväg med för att senare i lugn och ro kunna bryta upp låset. Men av någon anledning fick han ge upp och ställa den ifrån sig. Stort tack till alla er som har hållit utkik efter den och delad mitt inlägg.
Så jäklar glad att den är hittad!!! :-D

anderswesthoff skrev:
> CYKELN ÄR HITTAD!!! :-D

Vad härligt, vi behövde en riktig solskenshistoria denna regniga dag..

Hasse#7 skrev:
> Underbart! Nu ställer du den inomhus?

Eller i kassavalvet?

Japp, den har åkt in i kasssavalvet nu! Och kommer alltid att vara fastlåst i något väldigt stadigt fast objekt framöver! :-D

Har faktisk funderat på att sälja den, då den är lite för heavy-weight för den typen av touring jag har planerad framöver så om nån är sugen så hojte till. Men sno den får ni inte! ;-)

TACK alla för fin hjälp och support!

Härligt att den kom till rätta!
Kan varaintresserad av att köpa, vad är det för storlek och pris? Finns det en spec på den?

ATT: HI-TEN

Det är storlek 590L kolla in thorncycles sida om Nomad http://www.thorncycles.co.uk/bikes#thethornnomad

Jag är 185 lång och passar mig perfekt.

Jag har alla specar, och kan skicka dom ev på mail? Har bytt kädje, cog och chainring aldeles nyligen (Rohloff cog, Thorn Chainring, kmc-rohloff-specifik kedja).

Thorns bästa fälgar med keramisk beläggning, - finns swisstop bromsbelägg som passar till, - har även extra som skulle kunna följa med.
Hope nab i frahjulen som också var Thorns bästa rekkomendering.
6 Extra ekrar om man skulle ha otur på resans gång samt en liten (typ nagellacks-storlek) målning som matchar den gula färgen (det är samma färg).
Deore V-brakes
Ergon grep
Nya däck har också kommit på, continental contact plus tror jag de heter, men det kan jag kolla upp.
Finns ett gäng slang också som ingår
Finns även packväskor som kan ingå, -De från bilden: Svarta Vaude, 5 stycken (två bak, två fram och en styrväska)

Pris, - har svårt att sätta priset nu, men en ny med samma spec skulle hamna på runt 36000 (excl väskor), så jag tänker kanske 24.000:- utan väskor, 25.000 med väskor

Mycket pengar, men en mycket fin cykel :-)
Fundera även på att lägga upp den på ebay.

Tillbaka
Topp