stulet framhjul

Chiboogi

Medlem
stulet framhjul
Igår så stal klåfingriga (äckliga) tjuvar framdäcket till min cykel.... Har noll kunskaper om vad man ska köpa och vad jag kikar efter för att få det att passa.

jag har en sån strl L.

någon som orkar hjälpa mig att hitta en prisvärd fälg? används endast som transport. ingen skogskörning eller liknande.,

stulet framhjul
Igår så stal klåfingriga (äckliga) tjuvar framdäcket till min cykel.... Har noll kunskaper om vad man ska köpa och vad jag kikar efter för att få det att passa.

jag har en sån strl L.

någon som orkar hjälpa mig att hitta en prisvärd fälg? används endast som transport. ingen skogskörning eller liknande.,
Om du själv skall leta så är det ett hjul som omnämns 29" eller 700c eller 622. Bredd kvittar, letar du billigt så lär det ändå vara smalt. Navet skall vara qr/100x9 (9x100) heter ibland 5x100. Det skall ej vara 12x100, 15x100 eller 15x110 (boost). Infästning till bromsskiva kvittar eftersom du ändå måste köpa en sån, så den kan vara CL eller IS/6 bult. Du behöver en matchande skiva på 160 mm. Du behöver ett däck 29x2.2 och en slang. Sen behöver du ett verktyg för att montera bromsskivan om du köper en CL skiva (oftast det som kallas shimano kassett verktyg) , 6 bult använder man torx skruv

Senast ändrad:
stulet framhjul

jag har en sån strl L.

Här är ett exempel på ett billigt men ändå bra hjul som passar.

(samma nav Shimano TX505 som original enligt din spec.)

Sen tillkommer bromsskiva, däck, slang, och eventuellt fälgband.

Däck har jag inte länkat, ingen aning vad du vill ha där.

Tillägg: Bra och prisvärt verktyg för att kunna dra fast bromsskivan med center lock mutter - den typen benämns ofta med förkortning CL

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp