[STULET] Göteborg: Specialized Enduro EVO

Hagman

Aktiv medlem
Jag har precis upptäckt att någon brutit sig in i källaren hos oss och plockat åt sig min Enduro evo. Cykeln är svart/grön och original förutom gaffeln som är en fox 36 van rc2 fit.
Det sitter en comandpost på den och den är -13 års modell. Däcken som sitter på är Dirty dan. De finns några happy klistermärken på den och det sitter ett rosa Norrönnaklistermärke på kedjestaget på drivsidan, och styret är bytt mot ett 800 raiser styre.
Min flickvän blev också av med sin merida stadscykel som är en vit damcykel av hypridmodell. Den är vit med en svart happymtb klibba långt nere på diagonalröret.

Om någon ser dessa cyklar i GBG trakten får ni gärna höra av er via PM.
Vet att sambons kanske e ett longshot, men Enduron är ju lite annorlunda och syns.

Alla tipps är välkomna.
Tur i oturen att Den knappt använda stumpjumpern är på garantirep för läckande broms.

Senast ändrad:
Fan vad tråkigt! Onda människor utan känslor och moral. Hoppas de dyker upp, cyklarna alltså. Ibland händer det ju faktiskt.

Tråkigt :( Jag redigerade ärenderaden lite för att lägga till stad.

Du borde som sagt lägga in en bild om du har någon!

Senast ändrad:
IMG_20130828_193128.jpg

Här har vi den.
Inte den bästa bilden, men d a den som fanns till hands just nu.
Tack för tillägget jomper.
Kom precis på att skidor och pjäxor fanns på samma ställe. Det här veckoslutet blir ju bara bättre och bättre. Just nu suger livet lite faktiskt.

Senast ändrad:
Argh! Skit!

Håller ögonen öppna, men för fin cykel och inbrott säger mig att den inte rullas runt på av random a-lagare vid andra lång :(

Förmodligen inte. Suger bra hårt det här.
Hoppas att personen som stulit den blir påkörd av en buss och blir förlamad

wsbc601087563h är det.
Väldigt tacksamt irus.
Misstänker att det är någon som sett mig komma och gå med fine cyklar.
Som sagt, jävla lycka att stumpjumpern inte va där.

Ajaj. :/ Tyvärr går det inte att ha såna cyklar i källaren, det visar sig gång på gång. Hoppas du återfår hojarna alt får bra ersättning av försäkringsbolaget! Håller ett öga öppet, men tror inte den där omsätts i Sverige.

Senast ändrad:
Jag startade en tråd på ett forum om den polska MTB Enduro. Om någonstans i Polen någon kommer att försöka sälja den här cykeln, det vi kommer att få höra om det :) Jag gillar inte tjuvar. Mycket.

Tack så mycket irus.
Nej Westman jag har lärtmig detta nu, och övertalan att få hänga upp dom i sovrummet nu.

Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Ajaj. :/ Tyvärr går det inte att ha såna cyklar
> i källaren, det visar sig gång på gång

När vi bodde i lägenhet så satte jag en 20mm betongexpander med en 750kg lyftögla fast svetsad i gängan direkt i vägen i förrådet.
Sen låste jag med kraftig kätting och ett klass 4 hänglås.
Innan jag gjorde det blev vi av med cyklar, efter det blev dom kvar men det var folk där och tittade, men enda sättet att få något med sig hade vart att köra vinkelslip och det väsnas för mycket.

Det här kan vara ett alternativ,
http://www.duells.se/katalog/Image.ashx?id=27161&thumb=display
http://www.duells.se/katalog/Image.ashx?id=46735&thumb=display
http://www.duells.se/katalog/Image.ashx?id=20117&thumb=overview

Helt klart så kostar det pengar att låsa fast sina grejor, men cykeln och självrisker är dyra också.

Livet är surt men hoppas det löser sig för dig.

fast väggarna i mitt förråd e av gips. hur som så får väll pendel hojjar finne sig i att vara där och fin hojjarna får sitta på väggen i sovrummet hädanefter.

Tillbaka
Topp