[Stulet] Ramväska plus sidoväska i Linköping natten 18/19 januari
Stulet i natt 18/19 januari mellan kl 19:20 och 05:40 i Linköping utanför Vasahallen (Gustav Adolfsgatan 23), tvärs över från godisaffären Karamella:
- Acepac Roll Frame Bag L blå ramväska
- Carradice Super C Rear Pannier svart väska för pakethållare
- iXS Trail XC lila hjälm (som var i Carradice-väskan)
Tjuven lämnade kvar en Carradice-väska...
Vad är det för tjuv som står och meckar loss dessa väskor? Har man inte rätt handlag så är Carradice-väskorna inte helt lätt att få loss från min cykels pakethållare, och Acepac-väskan var billig och bara sådär bra och satt med en massa kardborrband. Hade jag trott den skulle bli stulen hade jag buntbandat den också. Hjälmen var bara skräp.
Mest förvånad över stölden, från en egentligen alldeles för dyr pendlingscykel som ny kostar ca 20.000:- och jag inte borde ställt ute där, men som tjuven verkar lämnat orörd. Hela cykeln hade jag kunnat förstå, eller om man skruvat av lite GRX-prylar eller snott hjul etc. Men vad ska tjuven ha dessa gamla slitna prylar till?!?
Antar jag ska vara glad att jag inte blev av med cykeln...
- Acepac Roll Frame Bag L blå ramväska
- Carradice Super C Rear Pannier svart väska för pakethållare
- iXS Trail XC lila hjälm (som var i Carradice-väskan)
Tjuven lämnade kvar en Carradice-väska...
Vad är det för tjuv som står och meckar loss dessa väskor? Har man inte rätt handlag så är Carradice-väskorna inte helt lätt att få loss från min cykels pakethållare, och Acepac-väskan var billig och bara sådär bra och satt med en massa kardborrband. Hade jag trott den skulle bli stulen hade jag buntbandat den också. Hjälmen var bara skräp.
Mest förvånad över stölden, från en egentligen alldeles för dyr pendlingscykel som ny kostar ca 20.000:- och jag inte borde ställt ute där, men som tjuven verkar lämnat orörd. Hela cykeln hade jag kunnat förstå, eller om man skruvat av lite GRX-prylar eller snott hjul etc. Men vad ska tjuven ha dessa gamla slitna prylar till?!?
Antar jag ska vara glad att jag inte blev av med cykeln...