[STULET]Röd GT XC-ID2.0 - Tjuven på bild!

ilcarote

Medlem
Min polare blev av men en röd GT XC ID 2.0 på söder natten till torsdag. Cykeln var fastlåst i räcket i trapphuset. Som alltid suger det pung när folk inte kan hålla isär mitt och ditt. Det märkliga är att en bekant såg min post ang. detta på facebook och hade fredag kväll 20:00 sett en sunkig lirare med en röd gt xc ID 2.0 på söder.....sammanträffande?! Tyvärr hann vi inte dra ihop något posse och bjuda honom på tjära och fjädrar ner för vita bergen! Antingen finns det fler i stockholm/på söder som äger en lika dan (njaaa), alt så är tjyven skamlös(troligt)! Övriga signalement (på cykeln alltså): Hayes bromsar, rockshox recon (?) dämpare silvrig, DT Swiss bakdämpare och wtb däck tror jag. Någon som vill leka efterlyst eller decktecktiv.....ring/sms 0702-108769. Jag har inte förankrat frågan gällande hittelön....men riktligt borde vara riktpunkten om tillfredställelsen över att sätta dit en cykeltjyv inte är nog....

Senast redigerad av en moderator:
Iom att den stod i trapphuset så skulle jag gissat på att fastighetsskötaren flyttat den. Det är rätt dryga böter för fastighetsägaren om det står grejjer i trapphusen (brandskyddsregler)

New shit has come to light.....en bekant till mig läste min post om detta på facebook och såg i fredags eftermiddag den här mannen på pendelperrongen, på väg norrut! Min bekanting hade sinnesnärvaro nog att knäppa några bilder. Tyvärr dog hans telefon när vi snackade så vi hann inte dra ihop nåt posse! Min polare (fd cykelägaren) kan bekräfta (så gott det går på bilderna) att det är hans hoj...att döma av barends mm. Känner någon igen detta subversiva element på bilden? För vi dömer ju såklart denna killen på förhand, utan att över huvudet taget reflektera över att det KAN vara hans cyklar! =) Vi får väl se vad polisen gör, Pamlegruppen kan ju inte ha så mycket att göra nu! här får de något att sätta tänderna i!

Med tanke på att han även står och håller i vad som ser ut att vara en cannodale bad boy ? (rätta mig om jag har fel) så finns det troligare någon ledsen pendlare där ute i sthlm trakten.

Håll ögon och öron öppna!

Sayonara

Bilagor

• tjyv1.jpg
    tjyv1.jpg
    30.3 KB · Besök: 18
Tillbaka
Topp