stulna cyklar

Frontv

Medlem
stulna cyklar
Hej
Fått mina cyklar stulna ur mitt garage .
Har 2 fincyklar som jag har kvitto o allt på .
Men har 2 cyklar som jag köpt begagnade som jag behöver veta ca nypris på .
scott scale 930 sram 2018 pris?
Grand canyon carbon 2018 pris ?

mvh
Anders

stulna cyklar
Varför dubbla trådar?

stulna cyklar
Om man köper begagnat, får det stulet.

Är det nypris på produkten eller priset du faktiskt betalat (begagnat) som gäller?

Genuin fråga, bara nyfiken.

Köpa en begagnad rolex, den blev stulen, få ut 200tkr npyris på försäkring låter galet.

stulna cyklar
Om man köper begagnat, får det stulet.

Är det nypris på produkten eller priset du faktiskt betalat (begagnat) som gäller?

Genuin fråga, bara nyfiken.

Köpa en begagnad rolex, den blev stulen, få ut 200tkr npyris på försäkring låter galet.
Nypris - åldersavdrag, verkar väl vettigt om man inte kan hitta motsvarande på begagnatmarknaden.

stulna cyklar
STULEN i stockholm.

Finns endast en cykel av detta slag så om ni ser den är den garanterat min, bara o låsa fast på plats!
Står JOYRIDE på diagonalröret. Dura ace komponenter enve gaffel etc etc.
Dock andra däck (gröna gravelkings) och annan sadel (selle italia slr) nuförtiden

Håll gärna ögonen öppna

Hittelön utlovas (y)

Bilagor

• Skärmavbild 2024-01-22 kl. 13.31.26.png
    Skärmavbild 2024-01-22 kl. 13.31.26.png
    1.2 MB · Besök: 223
Senast ändrad:
stulna cyklar
Är detta stulna cykel tråden ?
Min tur efter många år .
Blev av med 2 ur garaget I morse strax söder om Stockholm.
En spark rc ultimate 2017 med feta fina kolhjul på (sm guld xco i fjol h50)
En kinagravel från förra året med campa ekar. Campa kolhjul och med nywaxad kedja.(sm guld i gravel ifjol i samma gubbklass)
Var det årets tävlingssäsong som tog slut innan den börja ?
Vore najs om nån får syn på dom men hoppet är väl litet ..
Vad säger man lämpligast till trygghansa ? Att dom va låsta i låst garage... Eller räcker det med att någon tog något som inte var deras? ...

Bilagor

• Screenshot_20240424_111742_Gallery.jpg
    Screenshot_20240424_111742_Gallery.jpg
    164.7 KB · Besök: 109
  • Screenshot_20240424_111639_Gallery.jpg
    Screenshot_20240424_111639_Gallery.jpg
    70.6 KB · Besök: 98
Senast ändrad:
stulna cyklar
Min tur efter många år .
En kinagravel från förra året med campa ekar. Campa kolhjul och med nywaxad kedja.(sm guld i gravel ifjol i samma gubbklass)
Vad säger man lämpligast till trygghansa ? Att dom va låsta i låst garage... Eller räcker det med att någon tog något som var deras? ...
Fan va surt! ?Nästan bättre att skapa en egen tråd med cyklar + plats i rubriken.

stulna cyklar
Min tur efter många år .
Vad säger man lämpligast till trygghansa ? Att dom va låsta i låst garage... Eller räcker det med att någon tog något som inte var deras? ...
Grattis till gulden, men tråkigt med stölderna. Nästan så man anar ett samband. Lätt för buset att kolla resultatlistor och komma fram till var det nog gömmer sig några dyrgripar i garaget.
(Skall inte avslöja för SCF att gravel-SM vanns på en icke-UCI-godkänd cykel.)
Egen tråd med plats, datum och objekt i rubriken ger nog bäst uppmärksamhet.

stulna cyklar
Min tur efter många år .
Garage räknas väl som inbrott i hus = oavsett vad som är stulet = täcks av lösöre ?

Så jag förstått det som. Nu har Trygghansa sämst försäkring på cyklar, så säg att den är stulen på stan = max ersättning 20 000kr. Men stulen vid inbrott i hus = täcks av löseöre 2 miljoner (beroende på vilket skydd du har).

stulna cyklar
Garage räknas väl som inbrott i hus = oavsett vad som är stulet = täcks av lösöre ?

Så jag förstått det som. Nu har Trygghansa sämst försäkring på cyklar, så säg att den är stulen på stan = max ersättning 20 000kr. Men stulen vid inbrott i hus = täcks av löseöre 2 miljoner (beroende på vilket skydd du har).
Trygghansa är annars min största sponsor och gjort att jag nästan gått + som cyklist :) men då har det gällt sönderkörda och stulna cyklar på stan ..
Fått upp till 50' förr helt utan kvitton, ålderavdrag eller andra frågor annat än vad motsvarande vore värt att köpa nytt...
Men osäker nu när det gäller stöld ut garaget... om dom säger att det är lösöre men har en gräns på 10' i garage vore det trist ju trist .. Får ta med mig tid efter jobbet i kväll och läsa finstilta i fbrevet ..

stulna cyklar
Nu har Trygghansa sämst försäkring på cyklar, så säg att den är stulen på stan = max ersättning 20 000kr. Men stulen vid inbrott i hus = täcks av löseöre 2 miljoner (beroende på vilket skydd du har).
Nja, Trygg-Hansa har väl en av de bästa hemförsäkringarna för cykel, ersätter upp till 50 000kr och en av få (den enda?) som även gäller vid tävling (såvida du inte tävlar professionellt). Eller har det ändrats nyligen?
Det enda negativa jag kan dra mig till minne är en ganska brant avskrivningstrappa och 25% självrisk (istf fast belopp, typ 1500kr).
Edit: ser nu att 25% inte gäller om cykeln förvarats i låst utrymme som någon bryter sig in i med våld.

stulna cyklar
Någon som blivit av med två YT? Lite för många varningsklockor som ringer i denna annons:

Vad är det för varningsklockor? Bortsett från ny medlem

Kolla skicket på cyklarna så förstår du priset..
26 tum
Rostig gammal drivlina av billigaste serien.

Det är inga Rolls Royce

stulna cyklar
Vad är det för varningsklockor? Bortsett från ny medlem

Kolla skicket på cyklarna så förstår du priset..
26 tum
Rostig gammal drivlina av billigaste serien.

Det är inga Rolls Royce

Ok, jag kanske var lite snabb på pucken.

Reagerade mest på att de listades som 26", men den främre har ett 27,5"-hjul. Om man läser annonsen noga får man dock förklaringen där.

Tillbaka
Topp