Sturdy eller Cinder

Sturdy eller Cinder
lundatok Skrev:
-------------------------------------------------------
> Diesel verkar på uppgång... *host* ;)

Explorer/Gravity/Diesel är samma däck, bara olika dimension. Klantigt av mig att inte skriva så från början, ber om ursäkt!

Sturdy eller Cinder
the_TnT Skrev:
-------------------------------------------------------
> lundatok Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Diesel verkar på uppgång... *host* ;)
>
> Explorer/Gravity/Diesel är samma däck, bara olika
> dimension. Klantigt av mig att inte skriva så från
> början, ber om ursäkt!
Ah, du tar mej alldeles fel på orden! Jag hade ingen aning om att Diesel var en del av den familjen. Man lär sig något nytt varje dag!

Albertarna finns ju annars i två storlekar till iirc, förutom fat då alltså, bike-discount har alla storlekarna billigt. Men testa Cinder, dom verkar trevliga, återkom gärna med betyg. Panaracer gör bra däck, många här som talar sig varma om dom. =)

Sturdy eller Cinder
Panaracer Cinder 2.25" är intressant, kan hålla med om det. Väl värt att testa. Annars är Schwalbe Fat Albert 2.35" det däck som gett bäst grepp hittills och fortfarande fungerar bra för skogskörning då det inte väger bly(ca 700gr), tycker jag iaf. Köpte nu ett par Conti Diesel 2.5" som ska invigas på hårdaste tänkbara sätt nere i alperna under en vecka, återkommer med rapport om 1.5 vecka. :-)

/Leo

Sturdy eller Cinder
Tack för svaren. Det var lite synd att jag inte hann handla lite däck i Ludvika i helgen. Lokala cykelhandlarn sålde Cont.Vertical etc. för 300:- paret. Mycket billigt med tanke på att ETT däck kostar 440:- hos en cykelhandlare i Stockholm. Nu lutar det åt att beställa Cinder från Cyclekomponents. Hoppas att de går på min KONA bara och att det går att trampa asfalt ändå.

/Phredhe

Sturdy eller Cinder
Säker på att det Ludvikahandlaren sålde inte var ful-vertical som inte är vikbara? De brukar kosta under 200:- styck.

Jag är nyfiken på Cinder, främst för att jag är så fantastiskt nöjd med de Panaracerdäck (Fire FR 2.4) som jag har nu. Jag köpte dem från Cyclecomponents, har inte hittat nån annan här i landet som har Panaracer.

Sturdy eller Cinder
Inget fel på ful-Vertical, tycker jag. Köpte ett par sådana i förra veckan som jag körde på Sörmlandsleden i lördags och på Fornstigen idag. Greppar bra över rötter och stenar och driver bra i lera, utan att klegga igen. Jag är kanonnöjd. :-)

Sturdy eller Cinder
Jag har annvänt geax sturdy 2,25 ett par år, brukar ha dom när jag vill ha komfort då dom har stor luftkammare, man kan köra med lågt tryck, mycket bra i stökig terräng, låg vikt .
Vid ren xc gäller conti explorer.

//Gerry

Tillbaka
Topp