Styre Kolfiber Nukeproof eller annat....

PinkNitemares

Ny medlem
Tjena tänkte uppgradera styret på min xc/trailbike, en specialized camber comp från 2016.

tänktke mig en Fatbar Rhental i kolfiber först, men blev rekomenderad

Nukeproof i kolfiber, https://www.chainreactioncycles.com....com/se/en/s?q=nukeproof+handlebar&cat=direct

tänkte även köpa en Stam...Stem...o kollat på Rhental Apex 35mm, 40mm...men då funtat på om jag slänger pengar i sjön. då nukeproofstyret även finns i 31.8 mm....blir det nån skillnad med 35mm styre o stem...

Redan handlat en Yt Capra nu på sale, som har en fatbar o apex stem, men ville uppgradera gamla cykeln med.

Skulle ni välja fatbar över Nukeproof....o vilken rise blir bra, tänkte mig 20 mm till 25 mm i rise då, 38mm känns för mycket för gamla cykeln...då den ska köras på stigar mest.

glitch

Aktiv medlem
Ska du köra 35mm hade jag satsat på ett Oneup styre.

PinkNitemares

Ny medlem
Oneup har ju en bundle med stem o grepp o styre o min cykel e ju svart grön så passar ju perfekt, nu blev jag sugen på detta styre...Men ska jag köra 20 mm rise eller gå för 35 mm rise, o ska jag ha 35 mm på stem eller 50 mm...Kommer köra stig mest, trail. blev ju även sugen på edc verktyget man kan köra in i styret, slipper man bära med verktyg i ryggan, lite dyrt blir allt dock men kan va värt,

marr

Moderator
Forumvärd
Oneup har ju en bundle med stem o grepp o styre o min cykel e ju svart grön så passar ju perfekt, nu blev jag sugen på detta styre...Men ska jag köra 20 mm rise eller gå för 35 mm rise, o ska jag ha 35 mm på stem eller 50 mm...Kommer köra stig mest, trail. blev ju även sugen på edc verktyget man kan köra in i styret, slipper man bära med verktyg i ryggan, lite dyrt blir allt dock men kan va värt,
Vad har du nu gällande rise och stam?

PinkNitemares

Ny medlem
Tror jag köper en bundle med stem från oneup... dock vet jag inte vilken rise jag ska köra...på styret, kak man köra 35 mm o upp på stig cyckling eller är över 30 mm mer lämpat för downhill

aribr

Aktiv medlem
Bör kanske tillägga att reach kortas när man sätter spacers under styrstamen men inte när man kör ett högre rise på styret...Men iaf som alla noterat, allt beror på hur du vill att cykeln ska kännas, finns inget rätt eller fel här.

PinkNitemares

Ny medlem
har svårt o bestämma<mig men lutar åt att jag kör en nukeproof med 25 mm rise, o senare köper en oneup med stem 35 mm a 50mm....Då hinner jag testa risen på nukeproofen med....till nästa köp.

Nån som har rabatt kod? nånstans uppskattas det.

Wiciman

Medlem
Kan någon länka till denna bundle? Hittar den ej på sidan...

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer